CICLE INICIAL AL PARC DE LES OLORS

Amb els Cingles del Bertí com a teló de fons, els alumnes del cicle inicial van poder gaudir la setmana passada d’una jornada fantàstica al Parc de les Olors, de Santa Eulàlia de Ronçana. Un dia assolellat i calorós que semblava donar la benvinguda a l’enyorada primavera. Allà, vam poder gaudir de diferents activitats, en un entorn inigualable.

• Plantació en test: Després de valorar les propietats d’algunes flors i plantes, vam raonar sobre quines són les condicions més adients per garantir la seva cura. Vam plantar una branqueta de romaní en un test de cartró reciclat. Una planta amb innumerables propietats valuosíssimes, sobretot, al món culinari.
  • Plantació a través de bombes de llavors: Ens van mostrar altres tècniques de plantació, sobretot emprades per als terrenys extensos. Sovint, els humans actuem en el nostre interès per afavorir el creixement de plantes però, la natura també se n’ocupa. Aquests processos sovint esdevenen sense la intervenció de la mà de l’home. Les flors es panseixen i, quan aconsegueixen les condicions necessàries, tornen a florir… Esperem que, a la primavera del 2023, aquell solar estigui ple d’equinàcies purpúries. Els infants van protegir les llavors amb terra humida fent unes “boletes”  les van disseminar per tot el terreny.
  • Vàrem visitar els animals que conviuen al Parc de les Olors i que, evidentment, contribueixen a l’autogestió del recinte; aportant llet, ous, llana i, per descomptat, els seus excrements convertits en fems. També els consideren “netejadors del camp” i és que, quan pasturen lliurement mengen les males herbes que, d’altra manera, podrien resultar invasores per a la que es cultiven al parc. Els alumnes van contribuir a aquesta neteja i vam donar de menjar als animals agafant herbes de les zones indicades.
  • Taller d’aromateràpia: Impregnats per la bona olor que deixen anar moltes plantes aromàtiques, vam acaronar espígol assecat. La seva propietat terapèutica i relaxant no ens va passar desapercebuda en l’activitat més sedentària i tranquil.la. Cadascú de nosaltres va marxar amb una bosseta plena de la flor assecada que mantindrà els nostres armaris o tauletes de nit ben aromatitzades!
  • En un plantació amb forma circular, vàrem anar reconeixent altres flors i plantes aromàtiques, tot descobrint les seves propietats: l’espígol i el romaní; l’herba de poniol, la santolina i la menta, amb propietats medicinals; la sàlvia, amb la que ens vàrem refregar les dents, per netejar-nos-les, després de l’esmorzar; i també gerani d’olor, molt emprat al món de la cosmètica.

No us hem relacionat en aquest llistat, les estones d’esbarjo a la zona boscosa a on les cabanes, les fogueres, els gronxadors i els amagatalls van fer les seves delícies. Amb tot, una jornada sensacional a on tots i totes vàrem poder aprendre i gaudir d’un dia extraordinari en un entorn natural. Us compartirem la reflexió d’una alumna, durant l’àpat conjunt que ho diu tot: “Aquest és un dels dies més feliços de la meva vida“.

Us deixem un ampli recull fotogràfic més o menys dividit per grups: 1rA, 1rB, 2A, 2B i 2C.