CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Aquest curs, hem tornat a participar al Certamen de Lectura en Veu alta. Es tracta d’un concurs liderat per la Fundació Enciclopèdia Catalana  en col·laboració amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya que té com a finalitat promoure la lectura. En aquesta ocasió, “Estimat monstre“, d’en Lluís Prats ha estat la lectura proposada pels organitzadors.

Compartir aquesta lectura, permet als infants, conversar sobre la trama, valorar als protagonistes, raonar sobre els fets que narra… El treball de lectura en veu alta, els permet, a més a més, parar atenció a cadascuna de les paraules, insistir en la correcta pronuncia, tenir cura de la posició corporal, fer les pauses escaients, adequar l’entonació… L’Abel, el protagonista de la història, és un nen força poruc que s’entrebanca quan parla. Al llarg del relat acaba establint una preciosa amistat amb en Gabriel, un jove a qui tots coneixen com el monstre, pel seu aspecte enorme i desgarbat. Entre tots dos, aniran vencent les seves pors i descobriran que res és impossible i que sovint, els somnis es poden complir. Que és precisament, el que han viscut els alumnes, posant-se a la pell d’un infant amb quequeig.

A l’àlbum, us mostrem fotografies de l’acte a on van acabar seleccionant a l’alumna que finalment representarà a l’escola en aquesta edició. Val a dir que tots els alumnes han fet un treball fantàstic i des d’aquí els animem a continuar llegint molt. Una menció molt especial per a la Cèlia Dorado que serà la representant d’enguany. FELICITATS, o com diria, l’Abel FEEEEELIICITATSSS!