CANTÀNIA 2023: “LES PORTES DEL MÓN”

Aquest mes de maig l’alumnat de 4t ha posat punt final a la Cantània 2023: «Les portes del món».

Cantània és l’activitat musical participativa més important i significativa de tota l’etapa escolar. Des de l’auditori de Barcelona, cada any s’estrena una obra encarregada especialment per a aquesta activitat. Els encàrrecs, fins el dia d’avui, s’han fet a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Aquest any, l’encarregada ha estat la Raquel García Tomás. Ha estat ella qui ens ha fet viatjar arreu del món de la mà de la Sara, la nena protagonista de la cantata.

Durant tot el curs escolar es treballa tant des de l’organització com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte per l’alumnat que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells i elles, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tothom.

Nosaltres, amb molt d’esforç i il·lusió ho hem aconseguit. Hem cantat a l’auditori de Barcelona formant part d’un cor de 800 cantaires i davant d’un públic de 1.800 persones. I el més important, per nosaltres aquest projecte no només ha tractat d’aprendre cançons. Ha tractat d’entendre-les, d’entendre’ns com a grup i com a societat amb l’objectiu de poder gaudir i créixer plegats envers el món que ens envolta.

Aquí us deixem un recull de fotos de la nostra experiència.