“CAMÍ CAP A L’ESCOLA”

Els alumnes de tercer estem treballant a l’àrea de valors la importància que té anar a l’escola, les facilitats que aquí tenim i els aprenentatges acadèmics i socials que comporta.

Hem anat al cinema a veure un documental molt interessant: “Camí cap a l’escola. L’anada i la tornada se’ns ha fet un pel llarga, ja que el recorregut era una mica llarg. Un cop hem arribat, ens hem assegut a les millors localitats de la sala.

El documental ens explica la història de quatre infants i les dificultats que es troben per poder arribar cada dia a l’escola. Jackson (11 anys) i la seva germana petita viuen a Kenia i dos cops al dia han de caminar 15 quilòmetres a través de la sabana envoltada d’animals salvatges. Carlitos (11 anys) viu a la Patagònia  i a l’igual que en Jackson ha  d’anar amb la seva germana petita, i recórrer més de 18 quilòmetres a cavall dos cops al dia. Zahira (12 anys) viu al Marroc i ha de caminar durant 22 quilòmetres. Pel camí es troba amb unes amigues i juntes comparteixen el viatge. Samuel (13anys) és un nen amb problemes de mobilitat i cada dia els seus dos germans petits l’han de portar en cadira de rodes durant  4 quilometres. Tots plegats han de matinar molt si no volen arribar tard a l’escola.

Ha sigut interessant, emotiu i ens ha fet pensar.

Farem una posada en comú sobre el documental i el fet de valorar la gran sort de tenir l’escola tan a prop i poder arribar-hi sense dificultats.

1. Sònia Cortiella

Ha estat un documental molt interessant i que ens ha servit per a reflexionar sobre moltes coses i molts temes que tenen a veure amb les possibilitats i les oportunitats que tenim uns vers els altres. També hem arribat a la conclusió que amb molt d’esforç i motivació, podem aconseguir tot allò que ens proposem.