8 DE MARÇ; UNA JORNADA PER REFLEXIONAR

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona celebrat el 8 de març, a l’escola hem realitzat activitats molt diverses, per tal d’ajudar a l’alumnat a prendre consciència de tot el que hem aconseguit en els darrers anys, però també de tot el que encara ens queda per fer com a societat.

Visionar animacions que veuen habitualment, parar atenció al món de la publicitat, escoltar relats i contes; els ha permès adonar-se de determinats estereotips que sovint, reproduïm sense que ens atrevim a qüestionar-los; també hem mostrat dones que han fet història, algunes d’elles amb un paper molt rellevant en el decurs de la humanitat i d’altres, molt més properes, que han aconseguit fer-se el seu lloc en professions sempre dominades per homes. Alguns grups també han parat atenció al món de la música a on, trobem cançons que estenen molts estereotips de sexualitat però d’altres, amb clar esperit reivindicador.

El príncep no sempre és l’heroi; les princeses també es tiren pets i poden vestir botes de muntanya; el rosa és un color universal i les ungles se les pot pintar qualsevol persona. Les tasques de la llar són responsabilitat de tots els que hi convivim, i tantes altres propostes diverses, i adaptades a les diferents edats, que ens ha permès afirmar que “el conte, està canviant”.