Robòtica

Treballem la robòtica a l’aula en l’àrea de medi, des de P3 a 6è.

El Decret d’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària i infantil crea un marc en el qual el paper del professorat està encaminat a provocar curiositat, proposar reptes, donar prou temps per investigar i reflexionar, encoratjar l’alumnat a construir els seus aprenentatges i ajudar-lo a prendre consciència del seu progrés en un ambient on s’atreveixi a fer propostes i manifestar la seva manera de pensar.

En aquest context, la programació i la robòtica educativa és un sistema d’ensenyament basat en el constructivisme que permet afavorir la creació de nous escenaris d’aula on l’alumnat és protagonista actiu i reflexiu del seu aprenentatge a través del disseny i l’elaboració de creacions pròpies, i on es potencia el desenvolupament de les seves habilitats i competències.

hand-1571851_960_720

La Robòtica Educativa és transversal i interdisciplinària perquè abasta diferents àrees del currículum. Així, amb continguts ben estructurats, es poden treballar continguts de ciències, tecnologia, enginyeria (construcció) i matemàtica, de l’àmbit de les STEM (sigles en anglès de Science, Technology, Engineering, Mathematics), així com àrees de llengua i, també, el plurilingüisme.

Desenvolupar les capacitats creatives i d’organització, fomentar el treball en grup, promoure la necessitat d’experimentar, de descobrir noves habilitats i l’interès per investigar són alguns dels objectius de la robòtica educativa, fent especial èmfasi en aspectes com:

  • Treball en equip, aprenent que, generalment, les solucions als reptes trobades en grup solen ser millors, més efectives, que les solucions pensades individualment.
  • Lideratge, en fer que l’alumne, al veure’s capaç de resoldre reptes cada vegada més complexos, tingui la confiança en si mateix necessària per ser capdavantera en el futur.
  • Aprenentatge a partir dels errors. S’aprèn també a com manejar el sentiment de frustració que suposa el plantejar solucions errònies. L’error forma part del procés d’aprenentatge, perquè el conèixer les solucions errònies aporta informació molt valuosa per no cometre els errors en futurs reptes.
  • Autonomia i emprenedoria. Es fomenta en els nens la llibertat de provar els seus límits i de dominar les seves pors a l’hora d’iniciar un repte nou. Aprendre fent, desenvolupar aptituds i habilitats útils per crear, innovar i pensar de forma autònoma.
  • Aprendre jugant. La robòtica implica un component lúdic, intrínsec a la construcció de models i a la discussió de les millors solucions amb altres alumnes. Aquest component lúdic fa que sigui una activitat ideal des del punt de vista dels infants.

La Robòtica al currículum:

Disposem de material de robòtica per a tots els nivells

Lego WeDo 2.0

LEGO Education WeDo 2.0 és molt més que un robot educatiu. És el robot ideal perquè els alumnes de primària prenguin robòtica educativa, programació, ciències, tecnologia i enginyeria (STEM) d’una forma amena i efectiva.

Desenvolupa la confiança dels alumnes per formular preguntes, definir problemes i dissenyar les seves pròpies solucions al posar el descobriment científic a les seves mans i ments.

Bee-Bots

bee-bot

La Bee-Bot és un robot educatiu de construcció robusta acolorida, fàcil d’usar, simpàtica i divertita, dissenyada per al seu ús educatiu amb infants. Aquests robots són una eina perfecta per iniciar-se en la programació i la robòtica a l’aula fent activitats de seqüenciació, estimació i resolució de problemes d’una forma engrescadora.

La Bee-Bot es mou en passos de 15 cm i girs de 90°, per fer-ho, disposa d’unes tecles direccionals al llom que s’utilitzen per introduir fins a 40 ordres que envien Bee-Bot cap endavant, enrere, esquerra i dreta. Al prémer el botó de GO verd, la Bee-Bot comença el seu camí, els ulls parpellegen i emet sons a la conclusió de cada comandament per permetre que els nens segueixin Bee-Bot a través del programa que hagin ingressat i després confirmi la seva finalització amb llums i so.

La Bee-Bot està equipada amb una bateria recarregable integrada que es carrega amb un cable USB estàndard.

I, per a fer realitat aquest treball, els mestres de l’escola ens hem format en robòtica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>