Projecte pati

Clica’m😍

Projecte pati: una mirada constructiva per repensar el pati de l’escola

Com i quan es va iniciar aquest projecte ?

La necessitat de la transformació del pati era evident. Haviem realitzat visites a diferents centres on el pati ja no era l’espai tradicional sinó que havia esdevingut un espai educatiu alhora ric i meravellós pels infants. Això ens va ajudar a originar el debat  intern dels mestres i les mestres: voliem un pati amb harmonia amb la natura, sense conflictivitat, amb espais de convivència, de relacions, de vida entre el dins i el fora.

Formació

Calia trobar la formació necessària per tenir les eines per fer-ho possible. Com a tal projecte s’havia d’anar acollint i interpretant les demandes i necessitats dels infants, del professorat, de les famílies, en definititva de tota la comunitat educativa. Així, doncs, assessorats i acompanyats per la Carme Cols, tot el claustre vam rebre la formació per part de l’Esther Montoy.

Primera jornada

Segona jornada

Tercera jornada

Quarta jornada

Normativa

Com que el projecte ha de tenir en compte la normativa de la Comunitat Europea sobre l’equipament de les àrees de joc infantil a l’aire lliure i per tal d’assegurar que el projecte compleix la normativa els serveis tècnics municipals i l’arquitecta tècnica del projecte, en fan el seguiment.

A més, el Departament d’Educació hi ha donat el seu vist-i-plau.

Entrebancs que anem superant…

Les obres d’ampliació de l’escola i la pandèmia ens han aturat el calendari d’execució, …però anem trobant formes pel compromís en la cooperació, plantejant noves comissions per fer possibles les demandes que tots han expressat.

La proposta del pati, clica’m !

El pati pas a pas

1a Fase

PMOE. Pla de millora d’oportunitats educatives, Clica’m per veure el video.