Menjar fruita i verdura és sa i divertit!

Pla de consum de fruita i verdures a la nostra escola.

Les fruites i hortalisses, de les quals Catalunya és una gran productora, són aliments molt importants en una alimentació saludable. Són riques en vitamines, minerals, aigua i fibra i altres substàncies beneficioses, i alhora contenen molt poques calories i greixos. Per aquest motiu, incloure-les diàriament i en les quantitats recomanades redueix el risc de patir determinades malalties cròniques com ara l’obesitat o la diabetis, cada vegada més freqüents entre la nostra població.
Tenint en compte la tendència a la baixa en el consum de fruites i hortalisses entre la població infantil i els índexs d’obesitat detectats en els darrers anys, la Unió
Europea va posar en marxa l’any 2009 el Pla de consum de fruita i verdures a les escoles.
Catalunya fa més de 10 anys que impulsa aquesta iniciativa a través del Departament d’Agricultura,
Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP), amb la col·laboració dels departaments d’Educació i Salut.
En aquest sentit, durant aquest curs escolar el DARP distribuirà fruites i hortalisses a 1.084 centres educatius perquè el seu alumnat les puguin consumir a l’hora de l’esmorzar i/o berenar.
El consum de fruites i hortalisses és recomanable a totes les edats. En infants, es recomana oferir la fruita de postres, a l’esmorzar, per berenar… tot substituint aliments de menys qualitat nutritiva. A la
guia Petits canvis per menjar millor, publicada recentment per l’Agència de Salut Pública de Catalunya, trobareu indicacions i idees.
Volem incrementar el consum de fruita i hortalisses i consolidar hàbits de consum saludables.
Per això, cal que tothom ens hi impliquem: Administració, centres educatius i famílies.
Us animem que des de casa mantingueu el consum de fruita i hortalisses en tots els àpats i feu les ingestes junt amb els vostres fills.
Josep Bargalló Valls
Conseller d’Educació