FAQS1

FAQS

Quins alumnes han de dur mascareta?

De 1r, a 6è, els nens i nenes d’un mateix grup estable de convivència poden relacionar-s’hi sense limitacions i, per tant i mentre les condicions epidemiològiques ho permetin, només hauran de dur mascareta quan comparteixin espai amb nens i nenes d’un altre grup.
     Instruccions de darrera hora: cal dur la mascareta  posada de 1r a 6è durant tota la jornada escolar.
A Ed. Infantil no és obligatòria.
S’haurà de dur posada de casa i en bon estat. Només es poden manipular amb les mans les gomes (per treure-la i posar-la).
Cada alumne haurà de portar una bossa amb màscares de recanvi i per desar-la en cas que sigui necessari.
Quin tipus de mascareta?
Higiènica o la que per indicació mèdica hagi de dur.
Què cal tenir en compte a diari abans d’accedir a l’escola?
1.Els i les alumnes no poden tenir una temperatura superior  als 37,5º ni haver reduït la temperatura amb antitèrmics.
2.Si tenen més de 6 anys han d’entrar amb la mascareta ben posada.
3.No poden tenir cap d’aquests símptomes:

Educació i Salut han actualitzat la simptomatologia de la COVID-19 entre els infants. El llistat de símptomes és:

• Febre o febrícula (per sobre de 37.5ºC)
  • Tos
  • Dificultat per a respirar
  • Mal de coll*
  • Refredat nasal*
  • Fatiga, dolors musculars i/o mal de cap
  • Mal de panxa amb vòmits o diarrea
  • Pèrdua d’olfacte o gust (infants grans i adolescents)

Com que el mal de coll i el refredat nasal (amb o sense mocs) són molt habituals en els infants, només s’haurien de considerar símptomes potencials de COVID-19 quan també hi ha febre o altres manifestacions de la llista de símptomes.

I si sorgeixen dubtes o s’adopten noves mesures, on em puc informar?

PROCICAT

PROTECCIÓ CIVIL DE CATALUNYA(cliqueu, per a més informació)

També podeu consultar:

Pla d’organització del centre

escolasegura.gencat.cat

canal Salut

I recordeu…

rentat de mans, distància i mascareta.