L’Espill Encantat

El passat 13 de març, l’alumnat de 4t de l’Escola va representar L’Espill Encantat, una cantata per a cor infantil, solistes, narrador i conjunt instrumental.

Els personatges principals de la història són l’Ainet i el Mag Lletraferit, els quals es troben immersos en una trama d’aventures per salvar els orígens de Guissona. Cal preservar les tradicions i la saviesa popular i només hi ha un camí per fer-ho: interpretar una cançó màgica. Aconseguir-ho, però, no és tan fàcil. Cal buscar les partitures i els instruments necessaris “abans que surti la lluna”, pels llocs més emblemàtics del poble.

Per aconseguir aquest repte, l’alumnat de 4t ha assajat de valent durant els 2 primers trimestres del curs. A més a més, també hem pogut gaudir de tallers on professionals de la música ens han explicat curiositats de les diferents famílies d’instruments, sessions on hem assajat les cançons, els moviments, la postura corporal, etc.

El dimecres 13, després de fer l’assaig general i la funció, vam fer una gimcana relacionada amb l’argument de l’obra, organitzada pel museu de Guissona.

Ha estat una experiència única pels nens i nenes de l’escola, on han tingut l’oportunitat de ser els protagonistes d’una cantata i posar-se a la pell dels artistes (focus de llums, vestuari, moviments, públic, nervis…).

En aquest enllaç podeu veure fotos i vídeos d’aquesta jornada:

ENHORABONA NENS I NENES DE 4t, HO VAU FER GENIAL!