DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

Avui 25 de novembre des de l’escola hem donat suport a la Diada internacional contra la violència de gènere. Tots els cursos hem fet diferents activitats amb la finalitat de promoure un canvi d’actituds, creences i comportaments i conscienciar al nostre alumnat. S’ha treballat a partir de contes coeducatius, polseres, clauers, visionat de vídeos, balls, i altres activitats coeducatives que rebutjen tota violència envers les dones. L’alumnat de sisè ha llegit un manifest davant de tota l’escola.

Durant la setmana a les entrades i sortides de l’escola hem pogut escoltar músiques reivindicatives on les protagonistes són les dones.

A les hores d’educació física també s’han fet activitats relacionades amb aquest tema.

Per a l’abordatge de la violència masclista des de la comunitat educativa, ens cal educar i reeducar lliures d’estereotips sexistes.

#25n #lesescoleslliuresdeviolencia #programacoeducat

FOTOS AQUÍ

LA CASTANYADA

Aquest any hem celebrat la festa de la Castanyada amb moltes novetats i molta música!!

Al matí, cada cicle va fer una caminada per diferents indrets de Guissona i fent diferents activitats.

La tarda va ser ben emocionant! Tota l’escola va sortir al pati on vam ballar una dansa que havia preparat la Júlia de música i l’alumnat de sisè. Seguidament vam fer un concurs de balls molt divertit!

Gràcies a l’AFA per coure les castanyes!!

Podeu veure les FOTOS AQUÍ

Sortida de Cicle Superior!

Avui, en motiu de la Castanyada, l’alumnat de Cicle Superior ha realitzat una sortida per l’entorn. Hem anat a l’Ermita de Maig. Un cop allí hem esmorzat tot gaudint de la natura. Un cop hem agafat forces s’ha iniciat la gimcana de la Castanyada. Aquesta constava de cinc proves molt divertides: “Transport urgent”, “taladro”, ·números, lletres i formes”, “cerquem objectes” i “escenificar un anunci”. L’alumnat estava distribuït en 8 grups i han desmostrat molta imaginació i ganes per a superar cadascuna de les tasques encomanades. Moltes felicitats! La sortida només era de matí, amb la qual cosa hem tornat a l’escola per a poder gaudir tots plegats a la tarda  de la Festa de la Castanyada.

Clica aquí per veure les fotos!

Cicle Superior a Sant Quintí de Mediona!

L’alumnat de Cicle Superior hem anat a Sant Quintí de Mediona a les Deus Aventura.

Ha estat un dia ple d’emocions, hem demostrat ser uns intrèpids aventurers i unes intrèpides aventureres. Això si, sempre amb casc i els arnesos de protecció!  Hem realitzat una via ferrada per les roques del Pèlag del Fregaire on hem descobert un recorregut dins d’un engorjat i hem creuat gorgs per diferents ponts. Hem acabat aquesta via en una tirolina de 120 metres de llarg.

També hem experimentat l’emoció  del salt al buit controlat amb una caiguda de 2 m /segon, practicant el jumping baix. Dins la cova dels degotalls, una cova natural oberta, hem recorregut les gateres.

En fi, un dia ple d’emocions, tenim moltes ganes de repetir!

Per veure les fotos de sisè feu clic aquí!

Per veure les fotos de cinquè feu clic aquí!

SORTIDA ESTANY D’IVARS I VILA-SANA CICLE INICIAL

Avui l’alumnat de primer i segon hem visitat l’estany d’Ivars i Vila-sana i el poble d’Ivars d’Urgell. Hem fet unes activitats molt divertides, treballant la fauna autòctona de la zona.

Amb l’Eva, qui ens ha guiat per l’estany hem trobat rastres d’animals com nius de teixidors, de garsa, plomes de diferents aus, banyes de daina i també hem conegut els hotels d’insectes.

A la visita pel poble el Swen (artista dels murals) i l’Enric (ornitòleg) ens han guiat pel Projecte d’Enciclopèdia Mural, un apropament creatiu del poble a la fauna de l’Estany a través de murals d’aus molt divertits. També ens han ensenyat com comunicar-nos amb algunes aus, els seus cants i moltes curiositats més!

CLIQUEU AQUÍ per veure les imatges!

FESTA FI DE CURS 20/21

Amb aquestes activitats acomiadem un curs que ha estat diferent als altres.

Infants, famílies i mestres hem viscut situacions noves i diferents i ens hem sabut adaptar i fer-nos més forts.

Hem finalitzat un curs del qual ens podem sentir ben orgullos@s.

Bones i merescudes vacances.

Ens veiem al setembre.

Feu clic a AQUÍ per veure les fotos.

DIADA D’AIGUA A INFANTIL

Hola famílies.

Aquest, dilluns 21 de Juny, l’alumnat d’educació infantil hem fet  tallers d’aigua. El temps ens ha acompanyat i al pati hem creat tres espais ben diferenciats per fer els tallers; de bombolles de sabó, globus d’aigua i el de transvasaments amb tubs i embuts. Ens ho hem passat molt bé!!!.

Acabem el curs, no ha sigut fàcil entre mascaretes, grups bombolles i algun confinament…, però ho hem fet!! així mil  gràcies per la vostra paciència, col·laboració i per tot. Gaudiu de l’estiu.

L’equip de mestres d’educació infantil.

Clica aquí per veure més fotos