Com contagiar el gust per la lectura

El lector no neix, sinó que es fa.

Tots som conscients de la importància de la lectura. L’escola juga un gran paper en aquest procés, però es necessita de la implicació de la família perquè aquest procés sigui exitós. El problema, però, és com fer-ho. En aquests casos, qualsevol consell és ben rebut. A continuació suggerim 10 pautes1 que poden contribuir a fer que els vostres fills i filles esdevinguin bons lectors:

1. Valorem el fet de llegir.
  2. Expliquem-los contes.
  3. Que ens vegin llegint.
  4. Fem del llibre un objecte qüotidià.
  5. Parlem de llibres.
  6. llegim amb ells.
  7. Fem de la lectura un costum saludable.
  8. Regalem llibres.
  9. Animem-los a escriure.
  10. Impliquem-nos en el procés.

També us enllacem a les orientacions que dóna el Departament d’Ensenyament en la seva web de Família i Escola. Només cal que feu clic a la següent imatge.

lectura-a-casa

1Girbés Aparici, J. Carles (2008): Guia pràctica per a fer fills lectors. Fundació Bromera per al Foment de la Lectura. Alzira.