Diari de la 5a i 6a setmana.

Uff! Dues setmanes més, i no parem. A veure si fem una mica de repàs.

Vam anar d’excursió a l’Espluga de Francolí, allà vam visitar primer el Museu del vi, a quin millor lloc que a una de les catedrals del vi que hi ha a les nostres comarques. Ens van explicar tot el procés i fins i tot un recoregut per la història del seu cultiu. Després d’agafar forces al parc del costat i jugar una estona. Ara tocava fer un viatge en el temps, vam entrar a la cova de la Font Major, una de les coves més grans d’Europa i que va estar habitada des del paleolític, vam veure com vivien i quins usos feien de la cova diferents personatges històrics. Per acabar vam anar a Poblet on vam dinar i gaudir de temps lliure per jugar i riure.

També hem començat un petit projecte, és el nostre primer trebal en grup i estem aprenent petites nocions de treball cooperatiu com els rols, el diari del projecte o les normes per poder treballar. De moment estem fent recerca d’informació, la idea és fer un lapbook, no hem fet mai cap i ara estem aprenent. Ens toca fer un aparell o sistema del cos humà i després l’ahaurem d’explicar al altres companys, a veure si ens ensortim.

El divendres vam tenir una visita sorpresa, ens van venir a veure de la biblioteca municipal, ens tocava la nostra 1a visita, però degut al mal temps, van ser ells els que es van apropar. Sempre és un plaer escoltar les històries del Carles, sempre ens intenta ensenyar missatges que hi ha amagats als contes, aquesta vegada l’element de valor va ser l’acceptació personal. També va venir la Yolanda i ens va animar a treure’ns el carnet de la biblioteca, la seva activitat consistia en explicar-nos com estan classificats els llibres, com que no hi erem a la biblioteca ens va convidar a intentar visitar-los una tarde. A veure si trobem un forat a l’agenda 🙂

A català estem treballant els diferents tipus de paraules i hem fet un dominó per aprendre jugant, ha estat divertit, mentres dos ens enfrentavem un altre company feia d’àrbitre. A veure si així se’ns queda millor al cap.

Aquesta setmana es celebra el 30è aniversari de la colla Coca i ens han convidat a veure la nova casa de la festa on tenen els gegants la dragonina i una petita exposició. Divendres vam fer de “germans” grans i vam acompanyar al nens de P4  a veure una plantada de bestiari popular de Tarragona i Reus que havien fet al pabelló, va ser divertit explicar als petits coses d’aquestes “besties”. Aquest cap de setmana ompliran de fum i soroll els carrers del nostre poble.

Per acabar, ens vam enterar que aquesta setmana era la setmana del codi, i Carlos ens va retar a programar, va ser molt divertit i tots tenim ganes de tornar a probar.

10 comentaris

1. Laura

L’ excursió a l’espluga va estar molt be, ho que mes em va agradar van ser les coves pero allá feia una mica de fred.En el museu del vi vam aprender moltes coses .
    Tambè van venir el Carles i les seves companyes al cole perquè aquell día plovia i no hi podiem anar ,es van deixar alguns contes a la biblioteca pero com que el Carles s’ ho sabia de memoria en ho va contar igualment.
    I m’encanten els videos!!!

2. Karima Ben Baha

M’agraden aquestes activitats ,i sobretot quan vam a acompanyar als nens i nenes de p4 m’agrada molt i també el joc que vam jugar que es deia minecraft.

3. laia

A mi em va agradar, molt el domino era divertit i apreníem a la vegada que jugàvem.
    El joc del Minecraft va ser molt divertit era de pensar i això a mi m’agradava. Quan vam anar a la cova va ser super super divertit a mi m’agrada molt el que vam fer.
    I quan vam acompanyar als nens de p4 també em va agradar, la única cosa que no em va agradar va ser que no em va tocar amb el Neizan.