Bateig de la Mulassa i el Lleó

Constantí ha estat de festa aquesta cap de setmana, amb el bateig de la Mulassa de l’associació Dance Power i el Lleó de l’Institut de Constantí.

L’alumnat de sisè hi ha participat directament portant la senyora Maria, la gegantona. Us compartim el cartell de l’esdeveniment, fotografies, vídeos i notícies aparegudes a diferents mitjans audiovisuals:

TAC12 TV - Constantí bateja la Mulassa i el Lleó

CONSTANTÍ

Constantí compta, des d’aquest cap de setmana, amb dues noves incorporacions al seu bestiari festiu: el nou Lleó i la nova Mulassa ja podran participar al seguici popular després de ser batejats a la plaça de les Escoles Velles. No va ser en un acte qualsevol, ja que s’incloïa en el marc de la diada de la Veïna Dragonina i el 5è aniversari de l’associació Dance Power.

Tots dos elements han sortit de la iniciativa d’entitats. Dance Power ha sumat a l’Àliga i els gegants la nova Mulassa, mentre que l’Institut Públic de Constantí custodia el nou Lleó, inspirat en un dels elements més representatius de la cúpula de Centcelles.

El procés de creació ha estat complex, ja que les entitats s’han fixat molt en exemples d’arreu del territori. D’aquesta manera, tal com mana la tradició, la Mulassa ja ha nascut ben entremaliadaEl nou bestiari festiu eixampla així la quantitat d’infants i joves de Constantí involucrats amb la cultura popular. Encara que els inicis són difícils, cal picar pedra.

Diversos elements d’arreu de Catalunya van acompanyar el Lleó i la Mulassa el dia de la seva estrena; un dia en què la Dragonina va cedir el protagonisme als seus nous companys al seguici popular de Constantí.

Es presenten el Lleó i la Mulassa amb un gran festa de la cultura popular –> enllaç