Estalviem aigua: una tasca de tots a l’escola

Parlant amb els mestres, ens hem adonat de la importància de l’aigua i de la seva escassetat a Catalunya i a tota Espanya. Aquesta situació ens ha mogut a actuar i buscar maneres de contribuir al seu estalvi. Amb aquest objectiu, els tutors de 5è i nosaltres, els alumnes, Vam decidir fer una campanya per conscienciar sobre la importància de l’estalvi d’aigua a l’escola, vam escriure una correu al director demanant permís i amb el seu vistiplau vam començar a pensar què fer. Una de les accions que hem realitzat ha estat la creació de cartells informatius que hem penjat als lavabos de l’escola per recordar-nos a tots la importància d’estalviar aigua.

Amb l’ajuda de l’eina de disseny Canva, cada grup d’alumnes ha treballat en el disseny dels cartells. Hem posat la nostra creativitat en marxa per crear missatges visuals i impactants. Alguns dels temes que hem abordat en els cartells són el tancament correcte de les aixetes per evitar fuites, el no malgastar aigua durant el rentat de mans, o fer veure que els vàters no són papereres i la importància de reciclar i protegir els nostres rius i oceans. Amb aquests cartells, volem recordar a tothom que l’aigua és un recurs preciós i que cal fer tot el possible per protegir-lo.

Estalviem aigua

Un cop vam tenir els cartells impresos, els vam penjar a les portes dels lavabos de l’escola, un lloc on tothom els pot veure. Així, cada vegada que anem al bany, rebem un recordatori de la importància de l’estalvi d’aigua. També vam explicar a les classes perquè els havíem fet. Us deixem algunes fotos, de quan les vam penjar (ja sabeu que necessiteu accedir des del correu de l’escola per accedir a la carpeta).

La campanya dels cartells per promoure l’estalvi d’aigua a l’escola ens ha ensenyat que tots podem contribuir a preservar aquest recurs tan valuós. Cada acció, per petita que sigui, compta. A través de l’educació i la sensibilització, podem generar un impacte positiu en el medi ambient. Treballem junts per un futur més sostenible, on l’aigua sigui un bé accessible per a tothom. Animem a tots els estudiants, famílies i membres de la comunitat a unir-se a aquesta causa i estalviar aigua cada dia. Amb petits gestos, podem aconseguir grans canvis.