Bon Nadal!

nadala-redimensionada Com més fort serà el fred, més fortes seran les nostres abraçades!

Bon Nadal i Bon any 2017.

Hem rebut una visita molt especial!

Els nens i nenes de P5 ja hem acabat el projecte de l’hospital, durant aquest trimestre hem après moltíssimes coses; qui treballa a l’hospital, quins estris utilitzen, on es troben els dos hospitals més importants de Lleida…. i per acabar hem rebut la visita d’unes metgesses i unes infermeres molt especials!!!

Ens ho hem passat molt bé!

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

L’hora del conte.

Aprofitant que tenim el Tronc de Nadal menjant a la nostra biblioteca hem explicat el conte “El Tió de Nadal” als alumnes de P4. El que no ens esperàvem es que al cantar la cançó el tronc ens ha obsequiat amb un dibuixos. Es veu que encara no té força per cagar torrons però si continua menjant segur que aviat ens donarà més sorpreses.

tio

20161220_153513

20161220_153520

20161220_153439

Snowflakes

Ara que arribem a Nadal podem decorar les finestres amb volves de neu. Aquest enllaç us explica com fer-les.

Utilitzeu paper reciclat, paper de revistes o paper d’embolicar regals. A veure si deixem les classes ben guarnides!

captura-de-pantalla-2010-12-17-a-las-092130

Aquest esquema us ajudarà a entendre-ho millor:

captura-de-pantalla-2016-12-14-a-les-21-13-25

Si voleu fer una estrella molt senzilla de cinc puntes, podeu seguir aquestes instruccions en anglès:

Recomanacions de llibres.

Ara que arriben les festes de Nadal us proposem una sèrie de llibres agrupats per diferents edats.

Educació Infantil

captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-10-34-15 captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-10-36-00 captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-10-40-34
Al tigre li agrada molt viatjar i
fa servir
vehicles amb diferents
formes.
L’ós és molt tafaner i vol
veure-ho tot,
per saber de
quin color són les coses.
Descobreix com va ser que
un humil
tió va esdevenir un
ésser màgic que
caga regals
la nit de Nadal.

Cicle Inicial

captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-10-55-25 captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-11-01-02 captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-11-05-17
Un llibre ple de dades
fascinants sobre els
tiranosaures amb peces
per muntar-ne un.
Quan arriba la nit de Reis, nens
i nenes esperen els regals que
tant han desitjat, i per això després
de la Cavalcada han d’anar a dormir
de seguida. Els Reis d’Orient saben
sempre el que han de fer, i si mai
tenen un problema, el resolen en
un tres i no res.
Ha arribat l’hivern i els bessons
Paula i Marc escriuen la carta
als Reis d’Orient. La lliuren al
patge reial. Tanmateix, aviat
s’adonen d’un terrible error:
han oblidat de posar el remitent
i els Reis no trobaran la casa dels
bessons!

Cicle Mitjà

captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-11-10-29 captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-11-12-44 captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-11-15-22
Llibre de preguntes sobre
actes quotidians per estimular
la curiositat, la reflexió i la
voluntat de qüestionar-se el
món que ens envolta.
Llibre de preguntes sobre actes
quotidians per estimular la
curiositat,
la reflexió i la
voluntat de qüestionar-se
el
món que ens envolta.
Con buen viento, las naves
de Ulises habrían tardado tres
o cuatro días en regresar de Troya
a Ítaca, tras la famosa batalla.
Sin embargo, el dios Poseidón
desvió corrientes y provocó tormentas,
obligando a Ulises a sortear peligros
durante una década entera en islas
y puertos del Mediterráneo

Cicle Superior

captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-11-23-00 captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-11-33-14 captura-de-pantalla-2016-12-08-a-les-11-36-52
A les Antibarbis (la Marta, l’Eli i la
Nao)
se’ls planteja un problema:
el pare de
l’Eli vol tornar a
casar-se, però resulta
que la
seva nòvia és una barbi! La
Marta,
en lloc deguardar-li el
secret a la seva
amiga,
el comenta a l’assemblea de la
classe. I, és clar, ara no entén
per què
l’Eli l’envia a pastar fang…
Julia está en el hospital, pero
su estancia allí será increíble
gracias a un amigo sorprendente.
Una història sobre la crisi i
la
pobresa infantil
protagonitzada
per una família
de classe mitjana
que cau
en la indigència i descobreix
la dificultat de viure

Fruita a l’escola

Aquest curs tornem a gaudir de fruita per esmorzar al’escola dins el  Pla de Consum de fruita a les escoles, promogut perla Unió Europea i el Departament d’Agricultura,Ramaderia , Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya. Hi haurà fruita una setmana al mes, des del gener fins al juny, a part del repartiment d’aquesta setmana:

dimarts 29 ……….. raïm
dimecres 30 ……… pera
dijous 1 ……………  mandarina
divendres 2 ……… poma

fruita-novembre-2016

Per la salut millorar, fruita hem de menjar!

Per les seves propietats, proximitat i temporalitat, cap aliment com la fruita!

Taller de llegums

Dins del marc de la Setmana de la Ciència i de l’Any Internacional dels llegums, el matí del dimarts 15 de novembre de 2016, els alumnes de quart i cinquè curs de la nostra escola vam assistir a un taller titulat “Podem cuinar una hamburguesa amb llegums?”.  Constava de dues parts: una teòrica i una altra de pràctica i la seva finalitat era donar a conèixer els llegums, les seves característiques, varietats, valor nutricional i la importància de incloure-les dins de la dieta. La part teòrica es completava amb un taller d’elaboració d’una hamburguesa a partir de llegums on vam conèixer la tècnica de la seva preparació culinària. La nutricionista i dietista Ariadna Güil, col·laboradora de la Clínica Nutricionista Antonieta Barahona, ens va explicar els beneficis dels llegums: reduir el colesterol, prevenir el càncer de colon , els seus efectes saludables que milloren el  trànsit intestinal i la seva gran incidència en una agricultura sostenible. Les activitats estaven organitzades des del Departament de Tecnologia d’Aliments del Grau de Nutrició i Dietètica humana de la facultat de Medicina de Lleida i es van realitzar a en aquesta facultat de la Universitat de Lleida.