TALLER MENYS O MÉS

Aquesta setmana els alumnes de primària hem fet el taller menys o més, recurs d’eficiència energètica i energia solar fotovoltaica a casa, proporcionat per l’Àrea de Medi Ambient del Consell Comarcal de l’Alt Empordà.

Els objectius del taller són:

• Conèixer com produir una part  de l’electricitat de la nostra casa amb l’energia solar.
  • Comprovar els avantatges i els inconvenients de l’energia solar fotovoltaica.
  • Demostrar que els aparells eficients, tot i ser més cars, estalvien energia, emissions i molts diners.
  • Conèixer i comprovar que combinant l’estalvi, l’eficiència energètica i l’energia solar podríem cobrir les nostres necessitats energètiques i generar un impacte ambiental i econòmic molt baix.

LA NATURA ESTÀ A LA PORTA DE LES TRETZE ESCOLES DELS MUNICIPIS DEL CAP DE CREUS

13.843 hectàrees de diversitat paisatgística d’una bellesa incomparable estan a la porta de les tretze escoles dels municipis del cap de Creus. Dòlmens i castells, penya-segats i vinyes, valls i turons, mar, illots, esculls… conformen un recurs educatiu a l’abast dels docents, l’alumnat i les famílies. Per això, aquest curs ha nascut la xarxa d’escoles del Parc Natural de Cap de Creus, perquè la natura més accessible i propera sigui font de coneixement que complementi els aprenentatges impartits a l’aula. La xarxa està integrada per l’IE Caritat Serinyana Cap de Creus, de Cadaqués; Puig d’Esquers, de Colera; Les Clisques, del Port de la Selva; Pompeu Fabra, de Llançà; Martí Inglès, de Palau-saverdera; l’Escola de Pau; Sant Jaume, de Portbou; Santiago Ratés, de Vilajuïga, i Montserrat Vayreda, Els Grecs, Jaume Vicens Vives, Narcís Monturiol i el Centre Escolar Empordà, de Roses.

Si voleu llegir la notícia de diari Empordà del 14/11/2021 cliqueu l’enllaç:

L’AJUNTAMENT CEDEIX A L’ESCOLA LLIBRES COEDUCATIUS

Avui la Natàlia i en Trino, regidors de l’ajuntament, ens han fet entrega de 14 llibres coeducatius. Entre ells hi ha llibres destinats a l’alumnat d’EI, CI, CM i CS. Tots ells tenen l’objectiu de fomentar la igualtat i el respecte per la diferència.

ELECCIONS CONSELL ESCOLAR

CALENDARI

• Inici del procés: a partir del 2 de​ novembre de 2021.
  • Exposició censos electorals: a partir del 2 de novembre a l’entrada del centre
  • Constitució de les meses electorals: 4 de novembre de 2021, a les 12:30 a la sala de professors.
  • Votacions: 22 novembre Sector mestres a l’aula… Llegeix més»

WALTER BENJAMIN, RADIO ET L’ENFANCE

Ahir l’escola va participar en el seminari “Walter Benjamin, la radio et l’enfance” organitzat per AAU Cresson (France). Cinc alumnes van llegir tres històries, una llegenda i una faula.
Primer la Lucía de 4t va llegir en català el conte “Què valent!” de Lorenz Pauli. A… Llegeix més»