SORTIDA DE GERMANOR

Avui hem celebrat una jornada de germanor entre CICLE MITJÀ i CICLE SUPERIOR.

L’alumnat de Cicle Mitjà està realitzant un projecte anomenat SGO, Súper Guies d’Olesa. Avui han dinamitzat la sortida tot guiant-nos i explicant-nos tot el que anàvem trobant per la ruta que ens han preparat.

Hem compartit un aperitiu i hem fet una gimcana amb diferents estacions, totes relacionades amb els aspectes que estan investigant del nostre estimat poble.

Ens hem posat a la pell dels nostres avantpassats caminant d’Olesa a Begues pel Camí Ral. Aquest anava de Barcelona a Vilafranca del Penedès, passant per Sant Boi i Sant Climent. És el camí medieval més transitat dels que arribaven a la comarca i va ser el camí preferit dels comerciants, perquè era més curt o per la costa hi havia més bandolers.

Hem vist les roderes dels carruatges, forns de calç, la riera de Begues com al seu pas per Olesa portava aigua, restes de senglars, vegetació del Garraf i tot el camí gaudint dels que anaven refilant.

També hem conegut la llegenda de la Cadireta de Sant Cristòfol! Hem visitat de prop la Carassa de l’Hospital de Cervelló que també han treballat durant el projecte, així com els camins per on va succeir la llegenda popular de la bufetada del comte de Cervelló a l’arquebisbe Berenguer.

Ha estat un dia molt bonic en què a més d’exercici i reforçar els sabers apresos hem establert vincles afectius amb els nens i nenes de l’escola.