ENTERRAMENT DE LA SARDINA

Avui hem acomiadat el Carnaval!!!

Hem anat tota l’escola a enterrar la sardina, que prèviament hem elaborat a les classes.

Tots de dol i de color fosc hem anat fent una processó fins al cementiri del poble on també s’ha fet el judici a les Reines Carnestoltes. Se les ha condemnat a descansar de la gresca i xerinola durant un any, fins al pròxim Carnaval. Tot seguit ens ha visitat la Vella Quaresma que no comparteix aquesta disbauxa i, a partir d’ara, a ella li haurem de fer cas.

L’enterrament de la Sardina és un fet que posa fi a les festes de Carnaval. Se celebra el Dimecres de Cendra, dia en què també és tradició enterrar el rei Carnestoltes. És una manera de finalitzar la disbauxa i la gresca. La paraula “Sardina’ era una manera col·loquial d’anomenar l’espinada o la carcanada del porc.

La Vella Quaresma és la representació gràfica de la Quaresma. És la figura que representa el temps que va de Dimecres de Cendra fins a Setmana Santa. Segons la tradició, els menjars abundants es canvien per un règim de sopes amb oli, verdura i aigua, i tan sols el diumenge es pot menjar peix. Es caracteritza per tenir uns aires desagradables i cara de pomes agres. Té la forma d’una vella arrugada i xaruga, amb set cames que va perdent d’una en una a mesura que van passant les 7 setmanes de Quaresma. A la mà hi duu un bacallà i un cistell de verdures.

Finalitza també el PROJECTE DEL CARNAVAL de l’alumnat de CICLE SUPERIOR. Felicitem els infants i mestres per la feina tan ben feta, amb tanta il·lusió i entusiasme, pensant en cada detall i innovant aquesta festivitat al Pont de l’Arcada.