DIJOUS GRAS

Avui hem celebrat el DIJOUS GRAS, també conegut com a dijous llarder, tota l’escola seguint les consignes de les REINES CARNESTOLTES.

Una superxaranga formada per l’alumnat de CINQUÈ i la @colla gegantera ha passat a recollir nenes, nens i mestres per les classes per acompanyar-nos al Centre Cívic a escoltar el pregó, a càrrec dels infants de SISÈ.

En acabar l’acte, hem seguit la xaranga de nou per anar a recollir la botifarra d’ou i el pa pels establiments del nostre poble. Hem esmorzat i hem ballat tota la comunitat per donar el tret de sortida a aquesta gran festivitat que iniciem avui.

Antigament, durant el període de carnaval, era gairebé obligatori atipar-se per poder passar millor el període de dejuni de la Quaresma. Per tant, la gent menjava molta carn i aliments amb greix que estaven prohibits per Quaresma. El primer dia per atipar-se era el dijous gras i així hem fet, ja que ens agrada seguir les tradicions

A la nostra escola aquesta FESTA DE CARNAVAL l’organitza el CICLE SUPERIOR dins del seu projecte. A partir d’avui i fins Dimecres de Cendra anirem seguint la seva organització i propostes que han estat treballant durant setmanes.