DENIP

El DENIP és el Dia Escolar de la No-violència i la Pau conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau.

Fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment. Es practica a les escoles de tot el món, el dia 30 de gener o propers i la nostra escola aquest any s’hi ha volgut sumar.

Aquest dia també és l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi. Va ser un pacifista que va defensar, fins a l’últim dia, que calia construir una cultura per la pau i que l’única manera de viure era amb respecte, rebutjant la violència en totes les seves formes i amb solidaritat.

Nosaltres tenim la sort de viure en un racó del món on gaudim de la pau, però encara hi ha molta feina per fer i, moltes vegades, observem situacions amb manca de pau. Aquí a l’escola i al nostre poble vivim situacions d’aquestes perquè ens barallem, no ens ajudem o, fins i tot, mirem malament a altres companys i companyes perquè són o es comporten diferents de nosaltres.

Resoldre aquests petits conflictes està a les nostres mans i aquest hauria de ser el nostre compromís. És cosa de tots i totes contribuir a millorar aquestes situacions i a ser capaços de demanar perdó quan és necessari. Només amb el diàleg es poden solucionar els conflictes. La pau és compromís, és treball positiu, és paraula i també són fets. És denúncia de situacions injustes, és treball conjunt per transformar tot allò que no ens agrada.

Per això, al Pont de l’Arcada ens animem i ens comprometem a realitzar petites accions que facin possible un món millor i us demanem que tots i totes hi col·laboreu i us sumeu en aquest compromís. Recordeu que molta gent petita, en llocs petits, fent accions petites, poden canviar el món!