21 DE FEBRER DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA

El dia internacional de la llengua materna és una proposta de la UNESCO a partir dels fets que van passar a Bangladesh el 21 de febrer de 1952 on tres estudiants van ser tirotejats per la policia i l’exercit a la Universitat de Dhaka per defensar la seva llengua, el bengalí. Tot i que el bengalí era la llengua majoritària de la població, l’urdú era legalment l’única llengua oficial.

Aquest any per primera vegada a l’escola celebrem el Dia internacional de la Llengua Materna per posar en valor totes les llengües que es parlen a l’escola i hem demanat als infants que preparessin un pot amb una paraula bonica en la llengua que parlen o coneixen a casa.

Aquest és el resultat:

1. Sarah

Quin rebost més ric!
    Parlar en llengües diferents ens ajuda a pensar d’una manera diferent, ens obra la ment i fomenta la neuroplasticitat: una ment flexible és més oberta a les noves idees!
    La finalitat d’una llengua és expressar-nos i comunicar-nos amb altres persones.
    Ens connecta i ens fa entendre a nosaltres mateixos, el món que ens envolta i als altres.
    Amb les llengües podem arribar a entendre altres maneres de viure, de ser i de veure.
    Tot positiu, oi?