JO EM QUEDO A CASA

Benvolgudes famílies i benvolguts alumnes de 6è,

Espero que estigueu tots i totes bé. M’agradaria transmetre molta calma i tranquil·litat als alumnes i sobretot donar-vos molts ànims. Nosaltres estem en actiu, en contacte virtual i compartint feinetes i reflexions.

Us deixo algunes activitats perquè pugueu anar fent des de casa durant aquests dies de confinament:

1) Llegir un llibre en català que t’interessi molt i no hagis llegit. A continuació, escriure un resum del llibre, dir la vostra opinió personal i a qui el recomanaríeu.

2) Podeu redactar un diari personal i escriure anècdotes del dia que us hagi passat. També, podeu compartir les anècdotes de forma virtual (diari virtual, amb enllaços i vídeos…).

3) Resoldre Enigmes matemàtics que anirem compartint al blog de l’escola de 6è i també el “google classroom de 6è”.

Alguns dels enigmes són:

ENIGMA 1. EL PROBLEMA DELS MITJONS -En un calaix hi ha mitja dotzena de mitjons blancs i una dotzena de mitjons negres, tots barrejats. -Si ens trobem a les fosques, quants mitjons hem d’agafar, pel cap baix, per estar segurs de tenir-ne un parell del mateix color?

ENIGMA 2. UN PROBLEMA D’EDATS. En Joan és més vell que en Juli. En Juli és més jove que la Roser i la Roser més jove que en Joan. -Quin dels tres és el més vell? -Quin dels tres és el més jove?

ENIGMA 3. UN PROBLEMA DE QUILÒMETRES. Un tren d’un quilòmetre de llarg es desplaça a la velocitat d’un quilòmetre per minut i travessa un túnel d’un quilòmetre de llarg. Quan de temps li cal per travessar íntegrament el túnel?

4) Amb tot el que està passant crec que és molt interessant que busqueu informació sobre el Coronavirus. Podeu fer un treball (presentació power point) sobre aquest tema: buscar informació i formular preguntes, com per exemple: Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les edats? A tots els països? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?…etc. Podeu consultar el següent enllaç: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/

5) Per acabar, espero que gaudiu molt amb la família i aprofiteu per jugar a molts jocs de taula, us recomano: el Catan, Carcassonne, Uno, Sushi go!, Fantasma, Monopoly… entre altres. També us animo a crear un joc de taula vosaltres mateixos, endavant!

TOT ANIRÀ BÉ, UNA ABRAÇADA BEN FORTA PER TOTS/ES! 🙂