Dijous, 28 de maig. Piràmide feudal de l’Edat Mitjana.

Quin personatge t’agradaria ser a l’Edat Mitjana?

La societat feudal era profundament desigual. Estava dividida en estaments o ordres, uns grups socials tancats i sense a penes mobilitat social, als quals es pertanyien per naixement i per a tota la vida.

Els dos primers estaments eren els privilegiats:

• El rei, qui tenia el poder absolut.
  • La noblesa i els cavallers, que es dedicava a la defensa militar i a la guerra.
  • El clero, capelles, monges i monjos, dedicats a l’oració i a l’Església.

Eren minoria de la població i tenien tos els drets: propietaris de la major part de les terres, no treballaven, no pagaven impostos i tenien reservats els alts càrrecs del regne.

El tercer estament estava integrat pels no privilegiats:

• Pagesos, lleyataires i pastors que eren la immensa majoria de la població.
  • Artesans, que constituïen un sector més reduït.

La seva funció era treballar i mantenir els altres dos estaments. No tenien capdret i estaven sotmesos a forts impostos.

Anem a per una mica de representació teatral…

• L’activitat d’avui consisteix en què haureu d’escollir un dels personatges de l’Edat Mitjana i haureu de fer-ne una petita representació teatral. Per tant, haureu de vestir i parlar com el personatge de l’època. Us podeu gravar en un vídeo i en feu una petita representació explicant quina és la vostra feina a l’Edat mitjana, en quin grup jeràrquic de la piràmide pertanys  i perquè heu escollit aquest personatge. Abans de fer la gravació haureu de buscar informació del personatge que voleu representar i posar-se a la seva pell.

Compartiu el vídeo al google classroom a la carpeta corresponent de l’activitat i qui vulgui de forma voluntària també el pot compartir el tauler i així el veiem tots i compartim experiències.

Ànims que pot ser molt divertit!

Una abraçada,

Eli