Un circuit a casa! (Acordions)

Aquests dies de confinament fan difícil portar a terme una activitat física amb normalitat. Ens falta el carrer per passejar, les places per jugar, el pati de l’escola per saltar, etc. Trobem a faltar el moviment i la despesa d’energia del nostre cos!

Sent conscient que els nostres infants a aquestes edats necessiten moure’s per a viure, per a aprendre, per a ser feliços, us fem alguna proposta que propiciï aquesta activitat més física a dins de casa.

Els encanta l’estona de Psicomotricitat a la sala Sant Francesc, i desitgen amb entusiasme que arribi el dia de fer psico! Els circuits amb escumes grans, les teles per fer joc simbòlic, les cordes, els desplaçaments, les pilotes, etc.

Per què no fem un circuit amb diferents obstacles?

Haureu de seleccionar alguns elements que tingueu per casa i molta imaginació!  És important que els mateixos infants inventin el circuit que volen seguir, d’aquesta manera afavorirem la seva iniciativa, la presa de decisions i ells mateixos podran mesurar la dificultat del circuit, de manera que podran crear diferents variacions, consignes i reptes nous.

Alguns dels aspectes bàsics que poden tenir en compte són: tram d’equilibri, salts, desplaçaments (imitant diferents animals, arrossegant-se, de puntetes, de talons…), tombarelles i croquetes, entre d’altres.

Cal repetir el circuit respectant les diferents estacions, proves, consignes o reptes, i repetint tantes vegades com sigui possible, amb totes les variacions que pugueu imaginar. Hem d’acabar cansats!

A més podeu acompanyar aquesta rutina amb música ben rítmica i motivadora, que potenciï l’activitat física i una altra, després de recollir tots els elements utilitzats, que acompanyi el retorn a la calma i la relaxació. En aquest tram final, podeu estirar-vos i tancar els ulls, respirar de forma conscient, escoltar atentament algun aspecte de la música, passar mentalment per les diferents parts del cos de forma ascendent amb algú que guiï la relaxació o altres maneres de tancar la proposta.

Aquesta pot ser una proposta molt interessant per a tota la família! Divertiu-vos molt!

Laura Ramos

Tutora del grup dels Acordions (4 anys)