Divendres 5 de juny. NÚVOLS!

NÚVOLS
Núvol negre, núvol blanc,
les cabòries se me’n van.
amb vosaltres, cel enllà.
Si em tornessin a venir,
desfeu-les en llagrimetes
i ruixeu tot el camí.
                                   Joana Raspall

Bon dia famílies,

Vau poder escoltar el conte ahir? Espero que us agradés. Vau escoltar la pluja, a la tarda va fer un bon xàfec, va caure pedra i tot, potser alguns de vosaltres encara estàveu donant un volt pels carrers, us vau mullar? Avui ja som divendres, la setmana acaba, us proposem dues activitats.

• Proposta 1: Avui tindreu una activitat de DANSA! La trobareu al blog a Dansa, a Infantil P3.
  • Proposta 2: OBSERVEM ELS NÚVOLS!  Aquesta setmana ha plogut més d’un dia, sobretot a les tardes. Avui us proposo que mireu al cel, i més concretament que observeu els núvols, podeu seure en un lloc ben còmode i mirar enlaire. Si avui hi ha un cel blau sense núvols, podeu fer l’activitat el cap de setmana, però la previsió del temps és que n’hi hagi.

Us hi heu fixat mai com són? Núvols negres, núvols grisos, núvols blancs, núvols taronja…. Cada color indica un fenomen meteorològic, pluja, tempesta, vent…. i també tenen diferents formes d’animal, d’arbre, de fum i fins i tot de monstre!

Haureu de demanar als vostres fills i filles que mirin al cel i us expliquin què hi veuen,  quines formes fan (veuen algun animal?), com són (quadrats, rodons…), cap a on se’n van els núvols, sempre cap a la mateixa direcció? Qualsevol pregunta serà bona.

I després, si volen, poden fer un dibuix del núvol que més els hagi agradat.

Finalment, els podeu posar aquesta cançó de la Dàmaris Gelabert, és una cançó molt tranquil·la que parla del núvol de la son.

Espero que gaudiu de l’activitat. Per qualsevol dubte o comentari em podeu enviar un correu electrònic a lidiaperez@pereanton.cat, també em podeu enviar fotos, vídeos, arxius… m’agrada molt rebre els vostres retorns i saber que esteu bé.

Espero que passeu un bon cap de setmana!

Una abraçada,

Lídia

PD La il·lustració és de Shiina Tamai.