Divendres 24 d’abril FEM RODOLINS!

Bon dia famílies,

Com va anar ahir la celebració del dia de Sant Jordi? Espero que molt bé, segur que vau explicar molts contes… us van regalar alguna rosa? I algun llibre? Avui seguint amb l’àrea de llengua, us faré una proposta que fa referència a la dita que vam aprendre la setmana passada, la recordeu? Les activitats són les següents:

• Proposta 1: Activitat de dansa, la podreu trobar al blog a l’apartat de P3, al de dansa i en aquest ENLLAÇ
  • Proposta 2: Fem rodolins. Continuant amb el treball de la consciència fonològica, recordarem als infants la dita, us adjunto un enllaç per si la voleu escoltar, cliqueu a sobre la dita: A L’ABRIL CADA GOTA VAL PER MIL. A partir d’aquesta dita us proposo que busqueu paraules que rimin amb la paraula ABRIL, us avanço que no és fàcil, però és important que escoltin les paraules que rimen, (vosaltres li podeu dir algunes paraules, com per exemple: FIL, COCODRIL, MARFIL, BARRIL,  INFANTIL, GENTIL …), Heu de dir abril/ fil, abril/ cocodril, i així amb cada paraula, si el vostre fill o filla en diu alguna que no rima, li feu veure repetint les dues paraules.  Quan ja en tingueu unes quantes podeu fer rodolins amb les dues paraules. Per exemple: A l’abril estiro un fil, el mes d’abril neix un cocodril.  Si veieu que us en surten molts, també us podeu animar a fer dites del mes d’abril.  Us poso alguns exemples:

Abril, abrilet: migdia calor i al vespre fred.
Abril finit, el camp florit.
Abril plujós, maig ventós.
Oreneta primerenca, primavera calorenca.
Els ocells tornen a cantar, la primavera acaba d´arribar.

Em farà molta il·lusió rebre les rimes i  rodolins que us surtin al meu correu electrònic lidiaperez@pereanton.cat

Espero que passeu un bon cap de setmana,

Lídia