Dilluns, 4 de maig. Rodolins!

Bon dia Acordions!

Com ha anat aquest cap de setmana llarg? Ahir diumenge vau felicitar les mares? Era el seu dia!

Comencem la setmana amb energia i noves propostes!

Recordareu que el curs va començar carregat de rimes i rodolins. Vam anar inventant rodolins per a cadascú/na de nosaltres. Gràcies al petit joc sonor dels rodolins, vam afinar l’orella per detectar rimes en el nostre parlar diari. A vegades, al moment menys esperat, hi ha qui trobava un rodolí: mentre explicàvem un conte, mentre organitzàvem les activitats, els racons, durant l’estona d’esmorzar o quan recollíem al pati. 

Aquest hàbit, d’escoltar com sona el que diem, ens ajuda a parar atenció en els fonemes de les paraules, de manera que quan estiguem preparats/des per a escriure, tindrem mecanismes que ens facilitaran aquest procés.

Us recordo alguns dels rodolins que vam fer:

A LA JUDIT LI HA PICAT UN MOSQUIT

L’ISMAIL ESTIRA DEL FIL

EN FERRAN S’ESTÀ FENT GRAN

Recordeu d’altres?

Proposta 1: Fer rodolins amb paraules relacionades amb la primavera. Els podeu escriure, recitar i fer un vídeo…

Per exemple: La primavera ha arribat i moltes flors ens ha portat.

                      Al cel ballen les estrelles i a l’herba les roselles.

Doncs vinga, a jugar!

 

Proposta 2: Teniu puzles a casa? Doncs pot ser un bon moment per a jugar-hi! Ja sabeu que cal concentració! Us hi atreviu a fer puzles amb un nombre gran de peces? Us podeu deixar ajudar! I també els podeu fer en família! Quantes peces té el puzle més gran que has arribat a fer?

Ànims i a divertir-se!

 

Recordeu que, al llarg de la setmana, em podeu anar fent el retorn de les propostes que vulgueu al meu correu: lauraramos@pereanton.cat

Que tingueu un bonic dia

Petons i abraçades per a totes i tots

Laura

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>