Dilluns, 1 de juny. Juguem amb el tapís numèric!

Bon dia Acordions!

Com ha anat el cap de setmana? Segur que ha estat divertit i entretingut! Aquest cap de setmana que ha estat el primer en Fase 1… heu pogut gaudir alguna estoneta amb la família? I amb els amics?

Iniciem la setmana amb bon temps, molta força i canviant de mes!

Ja som al juny, i amb ell us porto una dita: Al juny, l’estiu no és lluny. Fàcil, oi?

Mentre l’estiu està per arribar… continuem recordant activitats que fèiem a l’aula i fem noves propostes que segur us agradaran!

Recordeu el TAPÍS NUMÈRIC? Avui us proposo fer-ne un a casa vostra (a l’habitació, a la terrassa, al menjador…).

Es tracta de fabricar un tapís en una superfície més o menys gran (dibuixat a terra amb guixos, a sobre d’una taula grossa o amb un tros de tela gruixuda, etc.). Tal com es veu a la foto, és un quadre de doble entrada. A la part de dalt i de manera horitzontal, posarem les grafies dels nombres (mínim fins al 6) i, de manera vertical, representant la quantitat 1, qualsevol material que vagi bé per a representar les quantitats fins al 6.

Amb aquesta proposta estarem treballant les matemàtiques, concretament el bloc de numeració i càlcul (nombres i quantitats a l’entorn), d’una manera lúdica, divertida i autònoma.

Cal trobar la relació del valor numèric del material que feu servir: reglets, material  que es pugui comptar d’un en un (cigrons, macarrons, fulles, pedres, llapis, taps de suro…), cartes, peces del dòmino, peces de Lego… amb la grafia del tapís. 

És interessant que puguin escollir ells/elles mateixos/es el material que volen fer servir per a omplir el tapís.

Podeu fixar-vos en aquesta fotografia com a exemple.

Poden anar omplint el tapís de manera aleatòria i no tot seguit. Podeu plantejar-los reptes, dubtes, que hagin de resoldre i reflexionar de manera autònoma: Podries posar aquí 4 pedres? Quin nombre (grafia) correspon en aquest requadre?…

Podeu anar pujant el nivell de dificultat si veieu que fins a la grafia 6 és poc o també baixant aquest nivell. També es pot provar de completar el tapís numèric de manera inversa: col·locant inicialment les quantitats dels diversos materials i que hagin de trobar la grafia corresponent (de la part superior horitzontal).

Ànims! Aprenem jugant!

Recordeu que, al llarg de la setmana, em podeu anar fent el retorn de les propostes que vulgueu al meu correu: lauraramos@pereanton.cat

Que tingueu un bon dia

Petons i abraçades per a totes i tots

Laura

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>