Dijous, 23 d’abril: Trencar la muralla (psicomotricitat)

Bon dia i bona diada de Sant Jordi!

Aquí teniu una proposta de Psicomotricitat per anar fent aquests dies a casa. Desitgem que us ho passeu tan bé com a les sessions de psico a l’escola. Es tracta del ritual de trencar la muralla.

Podeu seguir aquests passos:

1. Feu una muralla amb coixins, peluixos… Tot allò tou que serveixi per a fer una muralla.

2. Darrere de la muralla prepareu una superfície per a no fer-vos mal. Podeu fer servir el matalàs de dormir,  coixins grans de sofà (no molt gruixuts), catifes o estoretes (tipus ioga).

3. Algú ha de contar (contenció) i a la de tres, ja podeu córrer a trencar la muralla amb totes les vostres energies (descàrrega).

4. Repetiu tantes vegades com vulgueu.

5. A partir d’aquí podeu fer servir tot el material per posar a prova les vostres destreses motrius: tombarelles, croquetes, equilibris, guerra de coixins i també moments de repòs o joc simbòlic…

6. Quan acabeu de jugar, podeu fer una tornada a la calma amb el mantra Sa ta na ma, asseguts i amb els ulls tancats, com fèiem de vegades a l’escola. Ensenyeu com es canta a la família. Si no ho recordeu, podeu mirar aquest vídeo per agafar algunes idees:

Aquí teniu la música del mantra sencera:

Recordeu que la recollida del material també forma part de la sessió de Psicomotricitat, i que hi ha algunes normes que sempre va bé recordar durant el joc:

1. No fer mal als altres ni a un mateix.

2. Respectar el material.

Que gaudiu molt!

Cesca i Toni