Dijous 16 d´abril. El mes d´ABRIL

Bon dia famílies,

Ja som a mitjans del mes d’abril, avui les dues activitats fan referència a aquest mes.

• Proposta 1: Fer un dibuix de la mona. Els que no n’hagin tingut cap poden fer un pastís, el que més li agradi o bé copiar alguna de les mones de les fotografies següents o se la pot inventar. L’etimologia de la paraula monamuna en àrab antic i monus en llatí, ens porta al significat de ‘regal’ o ‘ofrena’, és una tradició que està documentada del segle XV.

• Proposta 2: Dita del mes d´abril: A l’abril cada gota val per mil

Les dites són frases rimades d’origen oral que s’han transmès de pares a fills, l’origen és incert, els grecs ja les heretaren de l’antic Orient, li deien epigrames, eren dites satíriques.  Van sorgir de la saviesa antiga i tradicional.

Avui treballarem la dita del mes d’abril. Per començar li podeu dir la dita i que el vostre fill us digui què pensa que vol dir, heu de saber que és difícil que sàpiguen el significat real, però és una manera de fer hipòtesis, quan hagi dit el que pensa li podreu dir que la dita es refereix a la importància que té per als conreus la pluja durant el mes d’abril. Si a l’abril plou, la collita de l’estiu serà bona. A la primavera és quan molts arbres i els conreus del camp comencen a florir, necessiten aigua per a créixer, i així quan arriba l’estiu tenen els fruits madurs per a recollir-los.

Seguidament podeu parlar que ara som al mes d’abril, o bé de la pluja, escoltar la cançó que va cantar el Toni dimarts, què fem quan plou, com anem vestits…, o també podeu parlar de les fruites i verdures que hi ha ara a la primavera.

Pot ser que en aquest moment el vostre fill estigui cansat i no vulgui continuar, doncs ja podeu acabar, però si té ganes de seguir, us dono una IDEA d’una activitat que fem a la classe.

Podeu escriure en un full la paraula ABRIL i el nom del vostre fill o filla a sota, els llegiu les paraules, a continuació escolliu la lletra A, feu el so “aaaaaa” (que sigui llarg) de la paraula abril i la buscareu en el seu nom, li podeu preguntar si és la primera lletra, l’última…. I així successivament amb totes les lletres,  i també ho podeu amb la paraules gota, mil.

Vull destacar que aquesta activitat és OPCIONAL depèn de cada infant si la vol fer o no, a vegades és difícil fer activitats més dirigides a casa.

Ja sabeu que estic molt contenta si em feu un retorn de l’activitat amb fotografies, vídeos, dibuixos, arxius varis… al meu correu electrònic lidiaperez@pereanton.cat, així seguim mantenint el contacte.

Una abraçada,

Lídia