Pujada al cim del Montcau i cova de Simanya

El dia 11 de Novembre, els nens i nenes de cicle Superior vam anar a fer senderisme al cim de Montcau  i espeleologia a la cova Simanya.

Al cim del Montcau vam veure el punt geodèsic, part que marca el punt més alt del cim.

Un cop dalt, gràcies a una rosa dels vents, ens van explicar els punts cardinals, els vents i ens van ensenyar les muntanyes que observàvem des de dalt, com per exemple, la Mola i Montserrat.

Vam aprendre que la muntanya està feta per capes de pedres erosionades (conglomerat) que el riu havia arrossegat.

També vam observar bassals dins de la cova que estaven formats per l’aigua de la pluja que es colava per les esquerdes del sostre de la mateixa.

La caminada va estar molt bé, ja que vam poder gaudir de la flora de la muntanya i dels bonics paisatges dels voltants.

Ens agradaria tornar-hi perquè ens ho vam passar molt bé, vam aprendre moltes coses noves i interessants.

1 comentari

1. Josep Maria Escoda

Avui he pogut gaudir del muntatge que vareu fer de l’excursió al Montcau i cova Simanya.
    Soc Josep Maria Escoda, el que va projectar i construir la Taula d’Orientació del cim del Montcau que tan de goix m’ha fet de veure-la envoltada de nens i nenes.
    PER AIXO LA VAIG FER. Ha sigut un plaer.