Recull d’activitats TIC de llengua per CM

A continuació hi ha una llista d’activitats proposades per treballar diferents aspectes de la llengua amb els alumnes de cicle mitjà.

Per accedir a les activitats cal clicar sobre el nom de l’activitat que es vol realitzar.

NOM EXPLICACIÓ
Vocabulari d’accions Escriure, llegir i escoltar paraules (vocabulari d’accions).

És necessari tenir uns auriculars per la majoria d’activitats.

Útil també pels alumnes nouvinguts.

Síl·labes Comptar les síl·labes de les paraules.

Es pot escollir entre paraules d’1 i 2 síl·labes i de 1, 2, 3 i 4.

Separació sil·làbica Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats de comptar síl·labes.

Lletra d’impremta.

És necessari tenir uns auriculars.

La síl·laba més forta Identificar la síl·laba tònica de paraules en català.
Un so, dues lletres: els dígrafs Coneixement de diferents dígrafs.

És necessari tenir uns auriculars.

Augmentatius Reconeixement de les terminacions augmentatives.

És necessari tenir uns auriculars.

Diminutius Reconeixement de les terminacions diminutives.

És necessari tenir uns auriculars.

Endevina, endevineta Endevinalles classificades per setze temes.
Discriminació I-LL Paquet amb 31 activitats destinades a practicar la diferenciació dels sons que representem amb les lletres I i LL en posicions final, mitja i inicial de paraula. Es practica també una mica l’escriptura. Molt del vocabulari emprat referit a coses de casa i classe, parts del cos i animals domèstics. Inclou trencaclosques, associacions amb imatges, endevinalles, refranys i sopes de lletres.
Consciència fonològica 2 Projecte per treballar la consciència fonològica de les paraules adreçat a alumnes de primer curs d’educació primària.

• Identificació de sons inicials i final (paraules que comencen igual, rimes…)
  • Identificació de les síl·labes que formen una paraula
  • Identificació dels sons que formen una paraula
Activitats de llengua per al cicle inicial Conjunt de quatre paquets d’activitats de llegua que tenen:

• Activitats de gramàtica: el nom, l’adjectiu i el verb, identificació, concordances, temps verbal. lèxic sinònims i antònims.
  • Activitats de lectura agrupades per fonemes i grau de dificultat.
  • Activitats de lèxic, el cos, la casa, l’escola i el poble.
  • Activitats d’ortografia agrupades per dificultats.
Jo sóc pelut, i tu? Identificació dels pronoms personals.

És necessari tenir uns auriculars.

Síl·labes: tonificació i regles d’accentuació Paquet d’activitats de llengua catalana format per tres blocs temàtics:

• Síl·labes: comptar síl·labes, separació de síl·labes, els dígrafs i tipus de paraules segons el nombre de síl·labes.
  • Tonificació: síl·labes tòniques i àtones i tipus de paraules segons la síl·laba tònica.
  • Regles d’accentuació: tipus d’’’accent, paraules agudes, planes i esdrúixoles, regles d¿accentuació, el diftong, la dièresi i l’accent diacrític.
Normes d’accentuació Els objectius d’aquest paquet d’activitats són:

– Diferenciar les paraules agudes, planes i esdrúixoles.

– Reconèixer els diferents tipus d’accents gràfics de les paraules.

– Aplicar les normes d’accentuació.

– Mostrar interès per escriure correctament.

Endevina endevinalla Llegir endevinalles (diferents dificultats), pensar la resposta i comprovar-la.
Ui! Dues vocals juntes Separació sil·làbica i reconeixement de diftongs.

És necessari tenir uns auriculars.

Bufar i fer ampolles: dites i frases fetes catalanes Activitat amb la qual els alumnes hauran de demostrar la seva habilitat a l’hora de reconèixer dites i frases fetes catalanes.
Del vint al noranta-nou Escriptura de les desenes i utilització del guionet.

És necessari tenir uns auriculars.

Centenars i milers Escriptura de les centenes i milers i utilització del guionet.

És necessari tenir uns auriculars.

LA MAJORIA DE LES ACTIVITATS FUNCIONEN AMB JAVA, ÉS NECESSARI ACCEPTAR L’EXECUCIÓ DE LES ACTIVITATS I TENIR EL JAVA INSTAL·LAT