A continuació hi ha una llista d’activitats proposades per treballar diferents aspectes de la llengua amb els alumnes de cicle mitjà.
Per accedir a les activitats cal clicar sobre el nom de l’activitat que es vol realitzar.
NOM | EXPLICACIÓ |
Vocabulari d’accions | Escriure, llegir i escoltar paraules (vocabulari d’accions).
És necessari tenir uns auriculars per la majoria d’activitats. Útil també pels alumnes nouvinguts. |
Síl·labes | Comptar les síl·labes de les paraules.
Es pot escollir entre paraules d’1 i 2 síl·labes i de 1, 2, 3 i 4. |
Separació sil·làbica | Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats de comptar síl·labes.
Lletra d’impremta. És necessari tenir uns auriculars. |
La síl·laba més forta | Identificar la síl·laba tònica de paraules en català. |
Un so, dues lletres: els dígrafs | Coneixement de diferents dígrafs.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Augmentatius | Reconeixement de les terminacions augmentatives.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Diminutius | Reconeixement de les terminacions diminutives.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Endevina, endevineta | Endevinalles classificades per setze temes. |
Discriminació I-LL | Paquet amb 31 activitats destinades a practicar la diferenciació dels sons que representem amb les lletres I i LL en posicions final, mitja i inicial de paraula. Es practica també una mica l’escriptura. Molt del vocabulari emprat referit a coses de casa i classe, parts del cos i animals domèstics. Inclou trencaclosques, associacions amb imatges, endevinalles, refranys i sopes de lletres. |
Consciència fonològica 2 | Projecte per treballar la consciència fonològica de les paraules adreçat a alumnes de primer curs d’educació primària.
|
Activitats de llengua per al cicle inicial | Conjunt de quatre paquets d’activitats de llegua que tenen:
|
Jo sóc pelut, i tu? | Identificació dels pronoms personals.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Síl·labes: tonificació i regles d’accentuació | Paquet d’activitats de llengua catalana format per tres blocs temàtics:
|
Normes d’accentuació | Els objectius d’aquest paquet d’activitats són:
– Diferenciar les paraules agudes, planes i esdrúixoles. – Reconèixer els diferents tipus d’accents gràfics de les paraules. – Aplicar les normes d’accentuació. – Mostrar interès per escriure correctament. |
Endevina endevinalla | Llegir endevinalles (diferents dificultats), pensar la resposta i comprovar-la. |
Ui! Dues vocals juntes | Separació sil·làbica i reconeixement de diftongs.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Bufar i fer ampolles: dites i frases fetes catalanes | Activitat amb la qual els alumnes hauran de demostrar la seva habilitat a l’hora de reconèixer dites i frases fetes catalanes. |
Del vint al noranta-nou | Escriptura de les desenes i utilització del guionet.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Centenars i milers | Escriptura de les centenes i milers i utilització del guionet.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
LA MAJORIA DE LES ACTIVITATS FUNCIONEN AMB JAVA, ÉS NECESSARI ACCEPTAR L’EXECUCIÓ DE LES ACTIVITATS I TENIR EL JAVA INSTAL·LAT
Comentaris recents