L’Educació Escolar a Santa Cristina d’Aro. ( Història ).

Abans l’escola es dividia en l’escola de nenes i la de nens .

L’escola de nenes.- La primera escola pública a Santa Cristina va ser l’any 1867.Era només de nenes i estava ubicada a la Plaça de Santa Cristina .

Va ser promoguda pels hisendats cristinencs : Felicià Aymerich , Jaume Roca i Concepció Dausà.

Aquesta casa era de dues plantes conegudes pel nom “ cala costurera”.

S’impartien classes de matemàtiques , geografia i història a més de les classes fonamentals d’aquella època com les labors i la costura.

A la mateixa aula coincidien diferents alumnes de diferents edats que comprenien entre els dos i disset anys.

Aquesta escola de nenes va funcionar fins a finals de l’any 1956 , en què varen ser inaugurades les noves escoles municipals el mes de gener de l’any 1957.

L’escola de nens.- Aquesta escola estava situada a planta baixa de la Casa Consistorial , al barri de l’església entre els anys 1867 i el 1956.

Després de diferents donacions econòmiques per part de Pere Geronés es van poder fer obres a l’escola.

I fins l’any 1957 no es varen poder inaugurar les noves escoles públiques que estaven situades a l’antiga casa rectoral.

Nota: Tota aquesta informació ha estat extreta del “ Recull d’imatges i Comentaris .” escrit per Gerard Bussot i Liñón i publicat per L’ Ajuntament de Santa Cristina d’Aro.