A continuació hi ha una llista d’activitats proposades per treballar diferents aspectes de la llengua amb els alumnes de cicle inicial.
Per accedir a les activitats cal clicar sobre el nom de l’activitat que es vol realitzar.
NOM | EXPLICACIÓ |
Oposicions fonològiques | Oposicions fonològiques amb B, D i G.
És necessari tenir auriculars. |
Treballem les síl·labes travades | Treball de les síl·labes travades amb L i R
És necessari tenir auriculars. Cal tenir un mínim nivell de lectoescriptura. |
Consciència fonològica | Consta de tres nivells de dificultat per treballar la consciència fonològica.
|
De la lletra de pal a la lletra lligada | Paquet per conèixer i treballar les diferències entre la lletra lligada i la lletra “de pal”. S’organitza en dos blocs: “Lletres” i “Noms”. En el primer es treballen les lletres una per una, i en el segon es presenten els noms dels companys de la classe escrits en els dos tipus de lletra. Per a cada un d’aquests blocs hi ha tres paquets: “Observa”, “Relaciona” i “Escriu”.
En el bloc “Noms” hi apareixen els dels nens i nenes de l’escola on s’ha creat el paquet. Per a fer-lo servir correctament cal descompactar-lo (amb el ClicPac) i modificar les activitats per tal que hi apareguin els del grup que l’hagi d’utilitzar. |
Activitats de lectura i escriptura | Activitats de lectura i escriptura amb el lèxic del camp semàntic de les peces de vestir, les coses de la classe i els aliments. El projecte està adreçat a educació infantil, cicle inicial i aula d’acollida. Cadascun dels projectes està dividit en tres parts |
Aprendre a llegir i escriure | Activitats seqüenciades des de nivells molt previs per a l’adquisició de la lectoescriptura.
Són activitats classificades en discriminació auditiva i visual i associació d’imatges, fonemes, síl·labes, paraules i escriptura de paraules i interpretació de frases. |
100 paraules per escriure | Escriure paraules de diferents dificultats. Exemples : fàcil nivell 1 :dau, rei, ou… Difícil nivell 3 : princesa, braç, bruixa…
Enunciats en lletra d’impremta |
Lletra per lletra | Col·locar les lletres en ordre per formar paraules (donada una imatge). Es pot escollir que les lletres estiguin en lletra d’impremta o majúscula. Les paraules estan classificades per camps semàntics. |
Paraules | Llegir paraules i saber quina és la que correspon amb el dibuix. . Es pot escollir que les lletres estiguin en lletra d’impremta o majúscula. Les paraules estan classificades per camps semàntics. |
M’endevines? | Cal llegir endevinalles (aproximadament 4 frases) i escriure la resposta, després apareix la resposta correcta. |
El món et parla 2 | Col·locar les paraules en ordre per formar frases (donada una imatge). Les imatges són de diferents temes (l’escola, la casa, instruments, accions, animals…). |
El món et parla 3 | Llegir les endevinalles (una o dues frases) i clicar la resposta correcta (hi ha imatges). Estan dividides per temes (casa, animals, accions, instruments…). |
Paraules | Exercicis de lectura i escriptura. Exercicis classificats per mots monosil·làbics i bisil·làbics. |
Consciència fonològica 2 | Projecte per treballar la consciència fonològica de les paraules adreçat a alumnes de primer curs d’educació primària.
|
Activitats de llengua per al cicle inicial | Conjunt de quatre paquets d’activitats de llegua que tenen:
|
Grups consonàntics PL, BL, FL, GL i CL. | Aquest paquet d’activitats està adreçat a Educació Infantil o Primària (per a alumnes amb dificultats en la discriminació, en la pronúncia i/o en l’escriptura de paraules que contenen els grups consonàntics: pl, bl, fl, gl, cl). El paquet està format per activitats progressives on es treballen paraules que tenen aquests grups consonàntics. Es treballen els sinfons a l’inici i al mig de les paraules, i amb reforç auditiu o sense depenent de l’activitat. És necessari teniu auriculars. |
Ortografia per a cicle inicial | Hi ha explicacions de diferents aspectes ortogràfics i part pràctica. |
El pare del meu cosí… | Lèxic referent als membres de la família. |
A les vuit del matí em llevo | Llegir les accions quotidianes. |
Vocabulari d’accions | Escriure, llegir i escoltar paraules (vocabulari d’accions).
És necessari tenir uns auriculars per la majoria d’activitats. Útil també pels alumnes nouvinguts. |
Síl·labes | Comptar les síl·labes de les paraules.
Es pot escollir entre paraules d’1 i 2 síl·labes i de 1, 2, 3 i 4. |
Separació sil·làbica | Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats de comptar síl·labes.
Lletra d’impremta. És necessari tenir uns auriculars. |
La síl·laba més forta | Identificar la síl·laba tònica de paraules en català. |
Un so, dues lletres: els dígrafs | Coneixement de diferents dígrafs.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Augmentatius | Reconeixement de les terminacions augmentatives.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Diminutius | Reconeixement de les terminacions diminutives.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Endevina, endevineta | Endevinalles classificades per setze temes. |
Discriminació I-LL | Paquet amb 31 activitats destinades a practicar la diferenciació dels sons que representem amb les lletres I i LL en posicions final, mitja i inicial de paraula. Es practica també una mica l’escriptura. Molt del vocabulari emprat referit a coses de casa i classe, parts del cos i animals domèstics. Inclou trencaclosques, associacions amb imatges, endevinalles, refranys i sopes de lletres. |
Consciència fonològica 2 | Projecte per treballar la consciència fonològica de les paraules adreçat a alumnes de primer curs d’educació primària.
|
Activitats de llengua per al cicle inicial | Conjunt de quatre paquets d’activitats de llegua que tenen:
|
Grups consonàntics PL, BL, FL, GL i CL. | Aquest paquet d’activitats està adreçat a Educació Infantil o Primària (per a alumnes amb dificultats en la discriminació, en la pronúncia i/o en l’escriptura de paraules que contenen els grups consonàntics: pl, bl, fl, gl, cl). El paquet està format per activitats progressives on es treballen paraules que tenen aquests grups consonàntics. Es treballen els sinfons a l’inici i al mig de les paraules, i amb reforç auditiu o sense depenent de l’activitat. És necessari teniu auriculars. |
Ortografia per a cicle inicial | Hi ha explicacions de diferents aspectes ortogràfics i part pràctica. |
El pare del meu cosí… | Lèxic referent als membres de la família. |
A les vuit del matí em llevo | Llegir les accions quotidianes. |
Vocabulari d’accions | Escriure, llegir i escoltar paraules (vocabulari d’accions).
És necessari tenir uns auriculars per la majoria d’activitats. Útil també pels alumnes nouvinguts. |
Síl·labes | Comptar les síl·labes de les paraules.
Es pot escollir entre paraules d’1 i 2 síl·labes i de 1, 2, 3 i 4. |
Separació sil·làbica | Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats de comptar síl·labes.
Lletra d’impremta. És necessari tenir uns auriculars. |
La síl·laba més forta | Identificar la síl·laba tònica de paraules en català. |
Un so, dues lletres: els dígrafs | Coneixement de diferents dígrafs.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Augmentatius | Reconeixement de les terminacions augmentatives.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Diminutius | Reconeixement de les terminacions diminutives.
Hi ha primer un vídeo explicatiu i després es poden fer activitats. És necessari tenir uns auriculars. |
Endevina, endevineta | Endevinalles classificades per setze temes. |
Discriminació I-LL | Paquet amb 31 activitats destinades a practicar la diferenciació dels sons que representem amb les lletres I i LL en posicions final, mitja i inicial de paraula. Es practica també una mica l’escriptura. Molt del vocabulari emprat referit a coses de casa i classe, parts del cos i animals domèstics. Inclou trencaclosques, associacions amb imatges, endevinalles, refranys i sopes de lletres. |
Consciència fonològica 2 | Projecte per treballar la consciència fonològica de les paraules adreçat a alumnes de primer curs d’educació primària.
|
Activitats de llengua per al cicle inicial | Conjunt de quatre paquets d’activitats de llegua que tenen:
|
LA MAJORIA DE LES ACTIVITATS FUNCIONEN AMB JAVA, ÉS NECESSARI ACCEPTAR L’EXECUCIÓ DE LES ACTIVITATS I TENIR EL JAVA INSTAL·LAT
Comentaris recents