Biblioteca escolar

Iniciatives curs 2018-2019

Des de la biblioteca de l’escola volem fomentar el gust per la lectura i l’hàbit lector entre els nostres alumnes. I, per què no? També entre els adults; entenent les famílies com el model que segueixen els més petits. És per això que, aquest curs, estem iniciant una sèrie d’activitats adreçades tant a petits com a grans, i dirigides a assolir aquest objectiu. Us hi apunteu?

• Club de lectura per a mares i pares

La proposta del Club de lectura per a mares i pares ha tingut força bona acollida entre mares i mestres de l’escola. Fem propostes de lectura, en triem una i ens reunim un cop per trimestre per conversar i compartir opinions sobre la lectura. El primer títol que vam triar per al nostre club va ser “La joven de la perla”, una lectura sobre la que vam poder debatre força i que va donar peu a una sessió molt amena i entretinguda. La propera sessió serà el dijous, 2 de maig a les 20:00 hores.

• Racó d’intercanvi de llibres.

Com ja sabeu, al vestíbul de l’escola hi ha un nou racó d’intercanvi de llibres, adreçat tant als alumnes de l’escola com als seus familiars, mestres i personal del centre. És un espai on trobareu diferents títols organitzats per edats. Des d’aquí us animem a fer-ne ús d’aquest espai. Només cal que feu un cop d’ull als llibres que hi trobareu, trieu un que us agradi i deixeu un que ja hagueu llegit i que us hagi agradat. Com més fem servir aquest espai més varietat de llibres hi haurà i més títols hi trobareu que siguin del vostre interès.

• Espai de novetats

Cada trimestre, la biblioteca Tecla Sala ens dota de lots amb les últimes novetats en literatura infantil i juvenil.

• Carnet de biblioteca escolar

Una altra de les novetats d’aquest curs és el préstec bibliotecari. A més del préstec que els alumnes poden fer a la biblioteca d’aula, aquest curs mantenim oberta la biblioteca del centre, els dijous a l’hora del pati, perquè els alumnes que així ho desitgin puguin emportar-se llibres a casa. Per a facilitar aquest tràmit, hem  confeccionat els carnets de biblioteca personalitzats per a tots els alumnes i mestres de l’escola.

• Bibliopati

L’última de les novetats que hem engegat aquest curs és el racó de bibliopati. Un espai on els alumnes més lectors puguin compartir la lectura a l’aire lliure si així ho desitgen.