Sortida a l’Observatori Astronòmic de Castelltallat

El dilluns 6 de març els i les alumnes de cicle inicial vam anar d’excursió a l’Observatori Astronòmic de Castelltallat. Vam començar amb una xerrada sobre la vida dels estels amb l’ajut d’un programa interactiu de l’Univers i vam poder preguntar tots dubtes que teníem. La segona activitat consistia a observar el Sol amb aparells diferents; primer amb unes ulleres especials per mirar el Sol directament sense prendre mal i a continuació vam pujar a l’observatori per veure les seves taques amb un telescopi protegit per un filtre. Finalment vam fer un petit experiment.
Un cop acabada l’activitat, vam dinar en una zona de pícnic i vam estar jugant pel bosc fins a l’hora d’agafar l’autobús i tornar a l’escola. Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre coses noves de l’Univers.

Podeu veure totes les fotografies aquí.Â