Història

La història de l’escola es remunta a l’any 1932. Fou ubicada a les dependències d’una fàbrica tèxtil del carrer Mossèn Jacint Verdaguer, cantonada amb Carretera Pont de Vilomara. L’activitat escolar es desenvolupava en dues edificacions, la nau industrial i la torre de l’amo.

Malgrat les condicions no eren les més idònies, la tasca escolar es va portar a terme durant 58 anys. El seu nom era “Grupo Escolar Mixto Pare Algué”.

L’activitat escolar havia estat molt important com ho demostra la creació d’una tuna escolar mixta en els anys 1967-1968 i de l’associació “Amics del Pare Algué” de la qual en van formar part persones rellevants de la ciutat.

El nom de Pare Algué correspon al del manresà il·lustre Josep Algué i Sanllehí, religiós jesuïta que fou un il·lustre científic especialitzat en temes d’Astronomia, Sismologia i Meteorologia. Se li adjudiquen també la invenció d’aparells per l’estudi dels astres, els climes així com per la detecció de ciclons oceànics. Fou director de l’observatori meteorològic de Filipines i molt conegut en les universitats d’Europa i Amèrica. El seu retrat es troba a la galeria de Manresans il·lustres del Saló de Plens de l’Ajuntament de Manresa.

El 10 de novembre de l’any 1990, el President de la Generalitat, Sr. Jordi Pujol, coincidint amb el Milcentenari de Manresa, inaugura el nou edifici de l’escola Pare Algué, ubicat al carrer Mossèn Jacint Verdaguer.