Objectius de l’ERASMUS+ CETE+ a l’escola Montseny

Com ja sabeu, la nostra escola és una escola urbana situada en un entorn privilegiat. Tenim la gran sort d’estar a la part boscosa del parc Güell i ens beneficiem d’aquest per desenvolupar processos d’aprenentage significatius pels nostres infants. Ja duem a terme moltes pràctiques educatives connectades al nostre entorn i als continguts d’aprenentatge, però considerem que ens podem enriquir de compartir experiències amb altres escoles europees que tenen inquietuds similars.

Amb línia amb els objectius del microconsorci TATEE (Transformació i Ampliació de Temps i Espais Educatius) Projecte Erasmus+ KA120, CETE+ des de la nostra escola ens proposem:

Objectius d’aprenentatge de l’alumnat:

• Consolidar la percepció de pertinença a la zona boscosa del Park Güell i el Bosc Turull.
  • Despertar l’interès per descobrir i crear enllaços amb altres entorns de la Unió Europea. Obrir les portes de la nostra escola a Europa
  • Desvetllar en l’alumnat amor pel  saber a través de potenciar processos d’aprenentatge vinculats al nostre entorn.
  • Orientar els infants en el desenvolupament de les seves potencialitats a partir d’un enfocament educatiu inclusiu, centrat en l’alumnat tot personalitzant i diversificant l’aprenentatge.

Objectius d’aprenentatge professional:

• Facilitar l’adequada formació del professorat, a partir dels intercanvis amb el micro consorci i els partners europeus, per proveir-nos de les eines necessàries per proporcionar als infants una educació de qualitat i adequada als temps que viuen.
  • Donar eines a les mestres perquè es sentin segures a l’hora de fer propostes riques a la natura tot impulsant la coordinació i el compromís amb la línia d’escola i el Projecte Natura.
  • Fomentar la comunicació entre professionals i membres de la comunitat educativa per arribar a la construcció comuna de coneixement vinculat a les escoles natura, outdoor learning, walking curriculum.
  • Treballar un aprenentatge basat en evidències i revisar la seva p

Objectius d’organització i gestió:

• Ampliar la nostra xarxa educativa afavorint la cultura col·laborativa tant de manera presencial com online.
    • Crear estratègies per fomentar la presa de decisions de l’alumnat en relació al seu procés d’aprenentatge.
    • Cocreació, amb els diferents membres de la comunitat educativa i les nostres xarxes, de propostes didàctiques relacionades amb la natura.
    • Plantejar una nova organització horària que ens deixi encabir de manera sostenible totes les necessitats del nostre projecte educatiu
    • Millorar la documentació d’aula per poder fer difusió dels avenços aconseguits.