Innovamat a l’Escola

Com ja sabeu durant curs 20-21 a l’escola  hem iniciat el projecte Innovamat. Una proposta que té especial interès en transformar l’aula i les relacions que es donen en ella per emocionar, estimular i motivar a l’alumnat en l’aprenentatge i desenvolupament de la competència matemàtica.

Innovamat proposa unes matemàtiques més significatives i funcionals, unes matemàtiques experimentals que promouen el pensament crític i fomenten el desenvolupament de l’autonomia tot partint d’un dels reptes més importants: que l’alumnat sigui protagonista del seu propi procés d’aprenentatge. Aquest material ha estat elaborat per un nombrós grup d’experts/es en diferents disciplines com la matemàtica, la pedagogia, l’enginyeria i el disseny.

Aquest nou concepte de didàctica de les matemàtiques es caracteritza per:

• Evitar exercicis memorístics sense fonament lògic.
      • Aconseguir eines i estratègies adequades per resoldre problemes.
      • Fomentar el gust per aprendre de forma divertida.
      • Aprendre argumentant.

Per aconseguir un millor assoliment de la competència matemàtica dels infants, Innovamat fonamenta la seva proposta didàctica en:

• La utilització de material manipulatiu.
      • Una proposta d’activitats rica i variada.
      • L’enregistrament en quaderns de suport.

A banda de tot això el projecte disposa d’una aplicació informàtica que permet un aprenentatge sistemàtic de continguts matemàtics adequats al nivell de cada infant de manera que la complexitat de les propostes s’adequa individualment a cada nen i nena.

Si des de casa voleu ajudar al vostre/a fill/a a millorar el càlcul i la resolució de problemes ho podeu fer descarregant l’aplicació Bmath.

El Bmath es tracta d’un entorn gamificat que aconsegueix mantenir les ganes d’aprendre les matemàtiques tot guanyant estrelles mitjançant la resolució de problemes i activitats matemàtiques, ajudant els Bmath (personatges) a construir la seva ciutat i visitar la fira per desbloquejar noves activitats.

Podeu optar pel pla gratuït on dóna l’opció a jugar 5 minuts al dia amb continguts exclusius o el pla Premium, amb un cost  de 9,49€ al mes on disposareu d’assessorament matemàtic, un joc de 20 minuts al dia, també podreu construir la ciutat dels Bmath i  tindreu l’accés a informes de progrés del vostre fill/a. Amb aquest pla hi poden haver fins a 5 usuaris per compte i així, accedir a continguts exclusius com: experiments, reptes matemàtics…