L’article 126 de la LOMCE determina la composició del Consell Escolar:
Un número de professors que no podrà ser inferior a un terç del total dels components del Consell Escolar, escollits pel Claustre i en representació del mateix.
El Consell Escolar de l’Escola Montanyans està format de la següent manera:
President: Daniel Nebot Luna Cap d’Estudis: Montse Vallés Albornà Secretaria: Núria Rico Salvador Representants del professorat:
|
Representants de famílies:
Representant del personal d’administració i serveis:
Representant de l’AFA:
Representant municipal:
|
L’article 127 de la LOMCE determina les competències del Consell Escolar:
-
Avaluar els projectes i les normes a les que es refereix el capítol II del títol V de la present llei orgànica.
-
Avaluar la programació general anual del centre sense prejudici de les competències del Claustre docent, en relació amb la planificació i organització docent
-
Conèixer les candidatures a la direcció i els projectes de direcció presentats pels candidats.
-
Participar en la selecció del director del centre en els termes que la present llei orgànica estableix. Ser informat del nomenament i cessament dels demés membres de l’equip directiu. En el seu cas, previ acord dels seus membres, adoptat per la majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament del director.
-
Informar sobre l’admissió de l’alumnat segons la llei orgànica i disposicions que la desenvolupen.
-
Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i vetllar perquè s’atengui a la normativa vigent. Quan les mesures disciplinàries adoptades pel director corresponguin a conductes de l’alumnat que perjudiquin greument la convivència del centre, el Consell Escolar, a instància de pares o tutors, podrà revisar la decisió adoptada i proposar, en el seu cas, les mesures oportunes.
-
Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència del centre, la igualtat entre homes i dones, la igualtat de tracte i la no discriminació per les causes a que fa referència l’article 84.3 de present llei orgànica, la resolució pacífica de conflictes, i la prevenció de la violència de gènere.
-
Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar i informar de l’obtenció de recursos complementaris d’acord amb l’article 122.3.
-
Informar de les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les Administracions locals, amb altres centre, entitats i organismes.
-
Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en les que participa el centre.
-
Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o petició de l’administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió, així com aquells aspectes relacionats amb la qualitat de la mateixa.
-
Qualsevol altre que li sigui atribuïda per l’administració educativa.