Consell escolar

L’article 126 de la LOMCE determina la composició del Consell Escolar:

Un número de professors que no podrà ser inferior a un terç del total dels components del Consell Escolar, escollits pel Claustre i en representació del mateix.

El Consell Escolar de l’Escola Montanyans està format de la següent manera:

President: Daniel Nebot Luna

Cap d’Estudis: Montse Vallés Albornà 

Secretaria: Núria Rico Salvador

Representants del professorat:

  • Zaida Torra

  • Eliseu Alegre

  • Meritxell Miret

  • Goreti Rios 

  • Jonathan Medina

 

Representants de famílies:

  • Esther Carretero

  • Cristina Raventós

  • Magda Ibañez

  • Almudena Mir

Representant del personal d’administració i serveis:

  • Silvia Diaz

Representant de l’AFA:

  • Vanessa Villegas

Representant municipal:

  • Olga Piña

L’article 127 de la LOMCE determina les competències del Consell Escolar:

  • Avaluar els projectes i les normes a les que es refereix el capítol II del títol V de la present llei orgànica.

  • Avaluar la programació general anual del centre sense prejudici de les competències del Claustre docent, en relació amb la planificació i organització docent

  • Conèixer les candidatures a la direcció i els projectes de direcció presentats pels candidats.

  • Participar en la selecció del director del centre en els termes que la present llei orgànica estableix. Ser informat del nomenament i cessament dels demés membres de l’equip directiu. En el seu cas, previ acord dels seus membres, adoptat per la majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament del director.

  • Informar sobre l’admissió de l’alumnat segons la llei orgànica i disposicions que la desenvolupen.

  • Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i vetllar perquè s’atengui a la normativa vigent. Quan les mesures disciplinàries adoptades pel director corresponguin a conductes de l’alumnat que perjudiquin greument la convivència del centre, el Consell Escolar, a instància de pares o tutors, podrà revisar la decisió adoptada i proposar, en el seu cas, les mesures oportunes.

  • Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència del centre, la igualtat entre homes i dones, la igualtat de tracte i la no discriminació per les causes a que fa referència l’article 84.3 de present llei orgànica, la resolució pacífica de conflictes, i la prevenció de la violència de gènere.

  • Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar i informar de l’obtenció de recursos complementaris d’acord amb l’article 122.3.

  • Informar de les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les Administracions locals, amb altres centre, entitats i organismes.

  • Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en les que participa el centre.

  • Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o petició de l’administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió, així com aquells aspectes relacionats amb la qualitat de la mateixa.

  • Qualsevol altre que li sigui atribuïda per l’administració educativa.