El mètode Gabarró

A partir de 3r de primària l’escola Montanyans, utilitza una metodologia innovadora per reduir les faltes d’ortografia fins a un 80% en poc temps.
Saber si una paraula s’escriu amb B o amb V, és impossible de saber només escoltant la paraula. Per estar segur o segura de com s’escriuen s’ha de VEURE la paraula. Les persones amb bona ortografia VEUEN la imatge de la paraula amb la seva imaginació, a la seva ment. La veuen i la copien, per això la dominen sense esforç! Aquest és el secret d’una bona ortografia
Amb aquest mètode volem aconseguir:
– Ajudar a l’alumnat a escriure les paraules d’acord amb les normes socials establertes.
– Proporcionar-los uns mètodes i tècniques per incorporar les paraules noves que van sorgint al llarg de l’escolaritat i, en definitiva, de la vida.
– Facilitar que aquestes tècniques s’automatitzin i, un cop practicades, es realitzin de forma inconscient.
– Desenvolupar en l’alumnat una consciència ortogràfica i una autoexigència vers els seus escrits.
– Desenvolupar la seva memòria, essencialment la memòria visual.
– Incrementar la capacitat de generalització entesa com a aptitud per aplicar a paraules noves els coneixements de l’estructura de paraules apreses amb anterioritat.
En definitiva, tots aquests objectius poden resumir-se en un de molt senzill: Aconseguir que l’alumnat escrigui correctament les paraules que utilitzin.
En el següent enllaç es pot visualitzar l’explicació del mètode Gabarró pel mateix autor.