Hola famílies!
Com ja sabeu, els alumnes de 4t vam decidir com a nom de la classe: “els lloros”, és per això que al llarg d’aquest primer trimestre hem anat investigant moltes coses sobre aquests animals.
Per començar a investigar, vam crear 5 grups, i cada grup va buscar i seleccionar informació sobre el seu tema:
GRUP 1: Tipus d’éssers vius
GRUP 2: Espècies de lloros
GRUP 3: Habitats dels lloros
GRUP 4: Alimentació dels lloros
Grup 5: Curiositats
Les primeres sessions cada grup havia de seleccionar la informació important sobre el seu tema i fer-ne un esquema/resum. D’aquesta manera treballàvem la comprensió lectora i l’expressió escrita.
Un cop vam tenir la informació triada, ens vam posar a treballar amb les TIC, és a dir amb els ordinadors a la sala d’informàtica de l’escola. Primer vam descobrir com funcionava la plataforma CANVA, que es tracta d’una plataforma de disseny i comunicació visual en la qual es poden dissenyar multitud de presentacions. Amb el CANVA, cada grup va elaborar unes presentacions sobre el seu tema d’investigació dels lloros. L’objectiu d’aquestes sessions era crear una presentació, la qual posteriorment presentaríem als nostres companys a l’aula.
I finalment va arribar el dia de les presentacions! Cada grup es va dividir qui i què explicaria a la presentació, i la resta de grups havien d’avaluar amb unes rúbriques de coavaluació com havia estat la presentació dels seus companys.
Les crítiques constructives dels nostres companys ens van servir per adonar-nos de com treballem i què podem millorar.
Ha estat un projecte molt enriquidor en el qual hem après a treballar de manera cooperativa!
Us deixem un conjunt de fotos del procés!

