Cantània

Cantània és una activitat participativa en la que s’inscriuen escolars de cicle mitjà i superior de primària de Catalunya organitzada a través del servei educatiu de l’Auditori de Barcelona. Cada any s’estrena una obra encarregada especialment per a aquesta activitat. Els encàrrecs, fins a dia d’avui, s’han fet a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi perquè creïn l’obra atenent les característiques d’aquesta activitat concreta:

– Gran cor de nens i nenes a l’escenari

– Treball bàsicament a una veu

– 10 músics professionals d’alt nivell

– Duració aproximada de 45 minuts

Cantània és una activitat amb diferents fases d’actuació:

1ª) Sessions de formació amb el professorat

2ª) Treball del professorat a la seva aula

3ª) Concerts finals interpretats pels alumnes inscrits

Durant tot el curs escolar es treballa tant des de l’organització com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte pels alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.

Aquest curs 22-23 els alumnes de 5è participen en aquest projecte amb la cantata “Les portes del món”.  La composició és de Raquel García – Tomás i el text de Bernat Castany Prado. Els alumnes faran el concert el dia 10 de juny a les 12h a l’Espai Ter de Torroella de Montgrí.

Per saber més coses cliqueu en aquest enllaç: LES PORTES DEL MÓN