DIA INTERNACIONAL DE LES DONES 2021

Des de l’escola, en el Dia Internacional de les Dones, ens sumem al missatge d’ONU Dones Les dones al lideratge: assolir un futur igualitari en un món COVID-19  i realitzem activitats per donar visibilitat i conscienciar l’alumnat i tota la comunitat educativa sobre els drets de les dones i la necessitat de la coresponsabilitat en les tasques de cura.

El món de la cura, que passa per l’autocura, la cura de l’espai i les persones que ens envolten, fa possible el sosteniment de la vida i el benestar personal. Cal que tots i totes valorem les tasques de cura i ens hi involucrem.

Aquestes són algunes de les activitats que avui hem dut a terme a les aules:

A p3 hem commemorat el Dia fent la tradicional Cursa de la Dona.
Hem sortit al pati i després d’un bon escalfament hem fet la volta tot corrent.
Sons uns i unes grans atletes!

A p4 hem mirat el conte de la Rosa Caramel, és la història d’un grup d’elefants i elefantes, ben diferenciats els uns dels altres (en el menjar, en el vestir…). Fins que un dia una elefanta s’adona que vol ser lliure igual que els seus companys.
És una bona història per analitzar els estereotips sexistes i per demostrar que tots, independentment del sexe, som iguals i tenim les mateixes oportunitats en qualsevol aspecte de la vida.

Els nens i nenes de P5, hem començat el dia escoltant una lectura de poemes escrits per dones: Núria Albó, Maria Beneyto, Maria José Orobitg, Joana Raspall.
Tot seguit, hem vist el conte “Daniela la pirata” on una nena ens demostra amb constància i lluita que els somnis es poden aconseguir. Els pirates fan una bona reflexió de la igualtat de gènere, deixant que la Daniela sigui la capitana del vaixell.

A 3r de primària hem treballat el MONUMENT A LA DONA que es troba a la Donzell d’Urgell.
Es va inaugurar l’any 1998 per commemorar el Dia Internacional de les Dones. Al cartell en forma de pergamí situat al seu costat es pot llegir: “El poble de Donzell dedica aquest monument a totes aquelles dones que any rere any van fer els possibles perquè mai els faltés l’aigua a les seves llars.”
Presenta la figura d’una dona madura amb un càntir a cada mà i al seu costat un carret, amb dos càntirs més.

A 4t de primària hem fet murals amb el títol “Dones que han fet història”
Un recull de fotografies de dones de diferents èpoques que han marcat una fita en la història: Rosa Parks, Marie Curie, Anna Frank o Frida Kalho entre altres. Després de llegir-ne breument la seva biografia, ens hem posat en grups i hem elaborat uns murals amb les fotos i els aspectes més importants de la seva vida. Una vegada acabats, els hem exposat fora de la classe.

A cicle superior hem assistit a un espectacle teatral sobre dones contemporànies que han deixat empremta: “Dones Valentes” de Sensedrama Teatre.
A través d’aquest espectacle, ens hem endinsat en la vida, trajectòria, aventures i desventures de diversos personatges femenins i contemporanis, que han deixat empremta.

A 6è de primària per parelles hem buscat informació de diferents dones que han tingut un paper important en la història de la humanitat: Marie Curie, Rosalind Franklin, Agatha Christie… i n’hem fet un treball posterior.

#Som8deMarç #SomCorresponsables #Lesescoleslliuresdeviolències #Coeducat #Desemmascarem