ELS TALLERS DE PLÀSTICA A EDUCACIÓ INFANTIL

A l’etapa d’Educació Infantil, de la mateixa manera que a altres cicles de primària, venim realitzant un cop a la setmana els tallers internivell de plàstica.
En aquestes sessions el que es pretén és que es relacionin els alumnes dels diferents cursos del cicle, treballant les propostes que es plantegen a cada sessió de manera individual dins del seu nivell maduratiu i de forma cooperativa entre ells.
Ens organitzem en grups reduïts de 10 a 12 alumnes on s’estableix una rotació que permet passar d’un taller a l’altre fins a tancar el cercle. Al llarg del curs, els alumnes exploren de forma creativa amb un ampli ventall de materials, experimenten amb diferents tècniques i duen a terme produccions pròpies.
Val a dir que dins de l’organització dels mateixos tenim en compte de realitzar-ne un en llengua anglesa i donar a conèixer un artista a partir de la seva obra.
Aquest curs, a més a més, hi hem introduït un nou element. Es tracta de donar cabuda al tema de l’any escollit, el món dels contes, que a l’escola ens serveix com a eix vertebrador tant a l’hora de realitzar activitats curriculars com per a l’ambientació dels diferents espais.
Per tant, a partir de l’escenificació d’un conte fem la presentació del taller artístic. Així, el conte de la Ventafocs ens ha dut a conèixer l’artista visual japonesa Yayoi Kusama i les seves carabasses. Amb la Caputxeta hem decorat pedres i elaborat pastisseria creativa de l’àvia. El Flautista d’Hamelí ens ha donat l’oportunitat de practicar papiroflèxia. Amb els Músics de Bremen hem creat un instrument. Els Follets Sabaters ens han servit per aprendre a teixir. Amb la Rínxols d’Or hem confeccionat titelles i amb la Rateta Presumida (Pretty Ritty), a part d’adquirir vocabulari en llengua anglesa, hem fet un collage amb els seus personatges i elements.

Clicant a cada foto podreu veure imatges de les sessions.