LA PSICOMOTRICITAT A EDUCACIÓ INFANTIL

La psicomotricitat forma part de l’àrea de descoberta d’un mateix contemplada dins del currículum del Segon Cicle de l’Etapa d’Educació Infantil. I això és el que pretenem, la descoberta del propi cos, quan duem a terme aquesta activitat.

Amb l’ajuda de diferent material, experimentem, explorem i prenem consciència de les possibilitats i límits que ens ofereix el nostre cos, com també aprenen a respectar-lo. Practiquem diferents tipus de desplaçaments, de salts, de girs, de llançaments i recepcions d’objectes. Posem a prova les nostres habilitats motrius com l’equilibri, la coordinació, l’agilitat, la relaxació, la dramatització, i el joc simbòlic i cooperatiu; i tot ho fem de forma lúdica, perquè en això es basa l’aprenentatge en aquesta etapa escolar. També destacar que una de les sessions que realitzen els i les alumnes de P4 i de P5 és en llengua anglesa, d’aquesta manera el nom de les parts del cos, dels diferents materials que s’utilitzen a les sessions i les ordres i consignes dels jocs s’integren dins del vocabulari i la comprensió oral que van adquirint els infants en aquesta llengua.

Clicant AQUÍ podreu veure imatges de les diferents sessions que realitzem tots els infants d’Educació Infantil de l’escola.