Funcions de l’AFA

Les seves funcions són entre altres:

• Afavorir la relació i coordinació entre les famílies i la comunitat educativa.
  • Ser la veu dels pares i mares davant de les administracions públiques.
  • Treballar per millorar la participació i el compromís dels pares, fills i de la societat en general i de l’educativa en particular.
  • Gestió i organització integral de la socialització de llibres escolars, que aporta un benefici econòmic directe a les famílies, un benefici indirecte en la educació dels valors dels infant en l’estalvi, cura del material i reaprofitament del mateix, així com un benefici directe cap al medi ambient pel menor consum de paper entre d’altres.
  • Gestionar i organitzar el menjador escolar. Menús saludables i equilibrats així com menús específics per intoleràncies o d’altres, gestió de personal propi, cuiner i monitores, gestió de torns i grups.
  • Organitzar les activitats extraescolars i el servei de permanències fora de l’horari escolar.
  • Organitzar activitats formatives (xerrades, escola de pares i mares, cursos) i activitats soci-culturals (festes, concerts, fons per la biblioteca…) que afavoreixin l’educació dels nostres infants i facilitin el coneixement i la relació entre les famílies.
  • Recaptació de fons com a suport econòmic complementari al propi centre escolar. Fent aportacions addicionals per afavorir l’educació integral de l’alumnat. També proposant i executant  accions per recaptar fons, tant de les famílies, ja siguin associades o no, com d’organismes externs.