A L’ESCOLA ESTRENEM ELS AMBIENTS D’APRENENTATGE

Una de les metodologies que tenim en compte i valorem molt són els Ambients d’aprenentatge. Espais on s’organitzen els alumnes per tal que puguin construir els seus coneixaments de manera espontània.

Els nens i nenes són qui decideixen on anar, sempre. Són els protagonistes, aprenen per ells mateixos, lliurement i d’una manera constructiva i activa.

Oferim diferents propostes i escullen el lloc des d’on volen iniciar el seu treball. Són propostes que tenen en compte tots els aspectes a nivell cognitiu, afectiu, social, motriu i lingüístic, per tant, totes són força completes.

Les temàtiques actuals que tenim preparades són:

• El Circ 🎪
• La Botigueta
• El Grup de la Ciència 🔎

Aquestes variaran amb el temps. Els nens i les nenes pensen, trien, expliquen, escolten, actuen, observen, experimenten, construeixen, imaginen, comparteixen i es relacionen. Aprenen a ser, a decidir, a organitzar-se d’una forma significativa.

Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als seus interessos i necessitats i també a respectar els diferents ritmes per avançar.

El que pretenem és partir de l’aprenentatge significatiu per part de l’alumne, oferir-li un punt de partida atractiu (ja que sempre pot decidir el lloc i el què vol aprendre). Així, tenint en compte els seus coneixements previs i en el que destaquem la gran importància que té la relació amb els companys/es de diferents edats/cursos. Així és com tots i totes aprenem de tots i totes amb tot, per tant oferim moltes més oportunitats.