COMPARTIM EXPERIÈNCIES EN EL IV SIMPOSI D’AC/CA

El cap de setmana 7 i 8 d’Octubre un grup de mestres de l’escola vam assistir al IV Simposi d’aprenentatge cooperatiu que es va dur a terme a la ciutat de Palma de Mallorca.

En el Simposi hi hem participat centres de primària i secundària d’arreu de l’Estat i Andorra, aportant i compartint experiències realitzades a les escoles i instituts.

Es va iniciar el Simposi fent un petit homenatge a Pere Pujolàs, mestre dels mestres i impulsor de l’aprenentatge cooperatiu. Tot seguit, Dolors Forteza i Joan Jordi Muntaner, professors del departament de pedagogia aplicada i psicologia de la UIB, van realitzar una conferència inaugural sobre la importància de l’aprenentatge cooperatiu per la inclusió a l’aula. A continuació, vam poder escoltar la veu dels alumnes, mitjançant un vídeo on entre altres escoles, la nostra, també hi va col·laborar. A la part final del matí hi va haver unes taules de debat per avançar. La nostra escola va participar en la taula de debat La seqüència didàctica d’aprenentatge cooperatiu a les àrees curriculars, exposant una experiència en l’àrea de matemàtiques. A la tarda es van dur a terme debats relacionats amb les temes de les taules del matí.

El diumenge pel matí es van realitzar diferents comunicacions simultànies on cada mestre va participar i es va enriquir de les altres experiències aportades pels altres centres.

Valorem molt positivament aquestes trobades perquè ens ajuden a reflexionar, conviure i compartir.